اختصاصی/ روایت نقوی حسینی از جلسه فراکسیون ولایی با معاون اول دستگاه قضا؛

محسنی‌اژه‌ای: مدیرعامل کشت و صنعت هفت تپه فراری است/ پیگیری پرونده برادر رئیس‌جمهور و برادر معاون اول/ ارسال نامه به ظریف برای ارائه اسناد درباره پولشویی

سخنگوی فراکسیون ولایی مجلس جزییات نشست امروز فراکسیون متبوع خود با سخنگوی دستگاه قضا تشریح کرد.


محسنی‌اژه‌ای: مدیرعامل کشت و صنعت هفت تپه فراری است/پرونده برادر رئیس جمهور و برادر معاون اول در حال پیگیری است/ارسال نامه به ظریف برای ارائه اسناد و توضیحاتش درباره پولوشویی در کشورسید حسین نقوی حسینی سخنگوی فراکسیون ولایی مجلس در گفت‌وگو با  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح نشست امروز فراکسیون متبوع خود گفت: جلسه امروز فراکسیون نمایندگان ولایی با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین اژه‌ای معاون اول رئیس قوه قضاییه برگزار شد.

وی افزود: در ابتدای جلسه نمایندگان دیدگاه‌های خود را مطرح کردند و عمده‌ترین سوالات و دیدگاه‌هایشان را درباره ورود و برخورد قوه قضاییه در مبارزه با اخلال‌گران نظام اقتصادی و دانه درشت‌ها، ضرورت برخورد با دانه درشت‌تر‌ها که عامل اصلی بی‌نظمی‌های اقتصادی بوده‌اند مثلا رئیس بانک مرکزی، ضرورت مقابله قاطع با زمین‌خواری و چپاول اموال مردم، ضرورت اعلام نتیجه پرونده برادر رئیس جمهور، برادر جهانگیری، سیف و دیگران، اهتمام بیشتر قوه قضاییه در پاسخگویی به مکاتبات نمایندگان مجلس، لزوم ورود قاطع و برخورد قاطع با افراد رده بالای اخلال اقتصادی به ویژه کسانی که موجب ازبین بردن ارز کشور شدند، لزوم پاسخگویی قوه قضاییه به شبهاتی که رسانه‌های معاند و ضدانقلاب در رسانه‌ها مطرح می‌کنند و ... عنوان کردند.

نقوی حسینی تصریح کرد: در ادامه جلسه محسنی اژه‌ای گفت که «از لطف و حمایت نمایندگان مجلس به ویژه فراکسیون نمایندگان ولایی که این فرصت را فراهم کردند. از اظهارنظرهای همکاران هم تشکر می‌کنم و ما همچنان با نظامی در تراز حکومت اسلامی فاصله داریم و باید خیلی کار کنیم تا به آن درجه برسیم ولی انصافا زحمات زیادی کشیده شده و انصافا به مرحال متعالی رسیدیم و طی چهل سال گذشته کارهای بزرگی انجام شده است».

مدیرعامل کشت و صنعت هفت تپه فراری است

سخنگوی فراکسیون ولایی اظهار کرد: همچنین در این جلسه معاون اول دستگاه قضا اعلام کرد که «اساس قوه قضاییه "قانون" است که شما نمایندگان تصویب می‌کنید همه باید دست به دست هم بدهیم با اصلاح قوانین، مسیر قضات را تسهیل کنیم، اینجانب فقط واقعیت‌هایی را عرض می‌کنم چون بسیاری از اخبار صحت ندارد. مثلا مدیرعامل کشت و صنعت هفت تپه فراری است، اصلا زندان نیست که فرصت به او داده شود تا مشکلات را حل کند».

وی گفت: آقای محسنی اژه‌ای همچنین گفت که «قوانین ما باید در جهت احقاق عدالت اجتماعی باشد وقتی در یک فاصله کم، 18 میلیارد دلار اختصاص داده می‌شود ثبت سفارش می‌شود، توزیع می‌شود در حالی که فشار شدید اقتصادی بر کشور وجود دارد؛ در این شرایط بدون حساب و کتاب توزیع می‌شود و یا با یک برنامه‌ریزی شده ده‌ها تن طلای کشور توزیع می‌شود، قوه قضاییه چه باید بکند؟ خیلی‌ها از این اقدامات حمایت می‌کنند دلار رفته، ماشین لوکس وارد شده، دلار رفته اصلا چیزی وارد نشده، خیلی‌ها دفاع می‌کنند و می‌گویند اصلا این‌ها جرم نیست که قوه قضاییه وارد شود؛ قوه قضاییه در مبارزه با فساد اعم از دانه درشت‌ها، دست‌اندرکاران و مسئولین، دانه ریزها و ... مصمم است و با هیچ احدی تعارف ندارد البته عده‌ای هم تحت عنوان ضرورت حفظ امنیت اقتصادی، ایجاد محیط امن برای سرمایه‌گذاران و ... نسبت به برخوردهای قوه قضاییه اعتراض می‌کنند.

پرونده برادر رئیس جمهور و برادر معاون اول در حال بررسی بوده، اما زمان‌بر است/پرونده دریافت زمین محمد جواد لاریجانی بدون وقوع جرم مختومه شده است

نماینده مردم ورامین ادامه داد، معاون اول قوه قضائیه همچنین گفت که «پرونده برادر رئیس جمهور و برادر معاون اول در حال انجام است ولی زمان‌بر است و نیازمند تحقیقات خیلی بیشتری است ولی در حال رسیدگی است، پرونده دریافت زمین محمد جواد لاریجانی دوبار یک بار در زمان آیت‌الله شاهرودی و یک بار هم در زمان آیت‌الله آملی بررسی شده و در هر دوبار بدون وقوع جرم مختومه شده است.

اعدام دو مفسد اقتصادی تنها به دلیل خرید و فروش ارز و سکه نیست

نقوی حسینی بیان کرد: آقای محسنی‌اژه‌ای همچنین اعلام کردند که «اعدام دو مفسد اقتصادی به دلیل خرید و فروش ارز و سکه نیست بلکه به علت افساد و اخلال اقتصادی است. این دو مفسد با اقدامات خود نظام اقتصادی کشور را دچار مشکل اخلال کرده‌اند و میلیون‌ها نفر از ملت ایران را دچار مشکل زندگی کرده‌اند. او قاچاق ارز و سکه کرده، این موارد دقیق در حکم آنها آمده است».

قوه قضاییه عوامل اصلی و موثر در تخلفات بانک مرکزی را دستگیر کرده است/ حداقل 9 نفر بازداشت و 5 نفر تحت تعقیب هستند/با هیچ مقام و جایگاهی تعارف نداریم

سخنگوی فراکسیون ولایی اظهار کرد: در ادامه معاون اول دستگاه قضا گفت که «اینکه یک مقام دولت اعم از رئیس جمهور یا معاون اول و هر کس دیگری تصمیم به واگذاری ارز و سکه در آن شرایط کرده. اول باید بررسی شود که آیا این تصمیم درست بوده و یا غلط، چه کسی باید برای قوه قضاییه این موضوع را اعلام کند تا قوه قضاییه ببیند جرمی اتفاق افتاده یا خیر؟ ما بخشی از این اقدامات را می‌توانیم ورود پیدا کنیم که تخلف شده و جرمی صورت گرفته ولی سیاست‌گذاری را ورود نکرده‌ایم، قوه قضاییه عوامل اصلی و موثر در این تخلفات بانک مرکزی اعم از معاون، مدیرکل حراست و ... را دستگیر کردند و حداقل 9 نفر بازداشت و 5 نفر تحت تعقیب هستند، بنابراین در برخورد با جرم و مجرم با هیچ مقام و جایگاهی تعارف نداریم و قوه قضاییه قطعا ورود می‌کند و برخورد می‌کند».

وی ادامه داد: آقای محسنی‌اژه‌ای  در ادامه اعلام کرد که «در کاهش جرم‌انگاری در قوانین باید اهتمام داشته باشیم و این موضوع بخشی از آن به مجلس و تصویب قوانین برمی‌گردد. قوانین نباید فوری سراغ بازداشت برود تا از حجم زندانیان کاهش یابد. البته برای کمک به زندان‌ها باید بودجه و اعتبارات بیشتری تصویب شود».

ارسال نامه به ظریف برای ارائه اسناد و توضیحاتش درباره پولشویی در کشور

نقوی حسینی همچنین با اشاره به واکنش سخنگوی دستگاه قضا درباره اظهارات اخیر وزیر خارجه پیرامون پولشویی خاطرنشان کرد: آقای محسنی‌اژه‌ای گفت که این کلمات و جملات از نظر شخصی بنده، غلط بوده و از طرف یک مقام رسمی مطرح می‌شود باید توضیح دهد و اسناد خود را ارائه کند،  اینجانب نامه نوشته‌ام و گفتم که اگر این جملات از سوی ایشان است، توضیحات و اسناد وی اخذ شود.

انتهای پیام/

سارا عینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۶
در انتظار بررسی: ۰
France
سعید
۲۳:۳۰ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
این زنجانی که پارسال حکم اعدامش صادر شد و تایید هم شد . چرا اعدامش نمیکنن پس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
اصل 44 قانون اساسی نیاز به بازنگری داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۲۸ آبان ۱۳۹۷
اسم بردن افراد کار درستی نیست اسم ها فقط ذهن مردم رو درگیر میکنه.اقدام صورت بگیره بعد اعلام بشه ک کی و چرا
Iran (Islamic Republic of)
سیامک
۲۳:۳۸ ۲۷ آبان ۱۳۹۷
موثرترین راهکار برای جلوگیری از فساد های احتمالی در اینده فقط و فقط دستگیری - محاکمه علنی و اعدام دانه درشتها میباشد والسلام
Iran (Islamic Republic of)
مسیب
۲۳:۳۵ ۲۷ آبان ۱۳۹۷
مفسدان اقتصادی سریعا اعدام شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۲۷ آبان ۱۳۹۷
با دانه درشت ها مماشات به هیچ وجه نشود
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۳:۲۲ ۲۷ آبان ۱۳۹۷
باسلام ,قاطع بودن ,زود سریع با جرائم .....,پیشگیری ,نظارت وناامن نمودن فضا برای تمام آنهایی که قصد ضربه زدن به مردم وانقلاب به شکلهای مختلف دارن ,حالا در هر پست و مقامی که باشد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۲۷ آبان ۱۳۹۷
سلطان سکه دم مارمولک است. بنابراین تاخود مارمولک ازبین نرود دمهای مارمولک دوباره ترمیم میشوند وباز همان قضیه ها تکرار خواهند شد. نمونه هاش (کرباسچی ، جزایری، زنجانی ........)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۲۷ آبان ۱۳۹۷
وزیر خارجه باید پاسخگو باشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۳۳ ۲۷ آبان ۱۳۹۷
ای کاش امام خمینی زنده بود لااقل تا بود همه چیز حتی در جنگ ارزان بود واقعا تاوان چه چیزی رو داریم میپردازیم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۲۷ آبان ۱۳۹۷
با اختلاسگران برخورد جدی شود
Iran (Islamic Republic of)
majd
۲۱:۱۲ ۲۷ آبان ۱۳۹۷
زنده باد قوه قضاییه هرچند ما کارگران به نون شب محتاجیم ولی وقتی میبینیم با دزدا با قاطعیت برخورد میشه امیدوار میشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۲۷ آبان ۱۳۹۷
چرا نجومی بگیران دستگیر نمیشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۲۷ آبان ۱۳۹۷
این دانه درشت ها بایدمحاکمه شوند تشکر از قوه قضاییه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۲۷ آبان ۱۳۹۷
موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۲۷ آبان ۱۳۹۷
پرونده بابک زنجانی به کجا رسید
Kuwait
ناشناس
۲۰:۱۲ ۲۷ آبان ۱۳۹۷
ممنون از شما
Iran (Islamic Republic of)
حسنی
۱۹:۴۷ ۲۷ آبان ۱۳۹۷
آیا به اخلال اقتصادی و اختلاسها و از بین بردن ارز کشور درزمان احمدی نژاد هم رسیدگی شده و میشود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۲۷ آبان ۱۳۹۷
چقدر کینه داری با احمدی نژاد!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
سیدعلی قدمی
۱۹:۳۳ ۲۷ آبان ۱۳۹۷
باسلام واحترام ضرورت ایجاداعتمادبیش ازپیش ازسوی مسئولان همه قوا ونهادهاوارگانها برای مردم بویژه جوانان کنجکاو ومطالبه گر بسیاراحساس میشود تامردم خصوصا جوانان دردام گرفتار و همسوی با دشمنان نظام وبلندگوی بیگانگان ازخدابیخبر نشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۲۷ آبان ۱۳۹۷
باید زودتر دستگیر بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۵ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
کی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۲۷ آبان ۱۳۹۷
باید دانه درشت ها اعدام بشن
Netherlands
علم الهدی
۱۸:۱۹ ۲۷ آبان ۱۳۹۷
ممنون ‌که گفتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۲۷ آبان ۱۳۹۷
درود بر قوه قضاییه
Germany
ناشناس
۱۵:۱۶ ۲۷ آبان ۱۳۹۷
همه باید در مقابل قانون یکسان باشند .هر کس که جرمی کرده .حالا باید مجازات شود .ضبط تمام اموال اش .ممنوع خروج .و نباید هیچ پست و مقامی در اینده داشته باشد .تنها درمان وطن شفاف سازیست
Romania
ناشناس
۰۳:۵۶ ۲۸ آبان ۱۳۹۷
من نمی دونم اونایی که نظر مخالف دادن با چیه این متن مخالف هستن
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۳:۲۸ ۲۷ آبان ۱۳۹۷
دو سال هست دارن اعتراض میکنند اما جواب درستی نگرفتند .
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۳:۲۸ ۲۷ آبان ۱۳۹۷
دو سال هست دارن اعتراض میکنند اما جواب درستی نگرفتند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۲۷ آبان ۱۳۹۷
اگه اون دانه درشتا محاکمه شوند ودستاشون قطع شه مطمئن باشید که دزدیای کوچک اتفاق نمی افتد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۲۷ آبان ۱۳۹۷
کاملا درسته
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۲:۴۴ ۲۷ آبان ۱۳۹۷
خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۲۷ آبان ۱۳۹۷
با سلام .بنظر می رسد بانک مرکزی قبول کرده است که ارز مانند یک اجناس است که توسط مردم خرید و فروش می شود .لذا تابع قانون تجارت باشد. و برای اینکه قاجاق و یا دزدی شاخته نشوذ . شماره سریال ارزدر دست هر فرد در سامانه ثبت شده باشد . ونیز مانند خودرو و املاک خرید و فروش ان فقط در صرافیها باشد .خواه خریدار دولت باشد و یا فرد دیگر . و صرافیها مجبور باشند که نقل انتقال ارز را در سامانه ثبت و فکتور خرید به خریدار بدهد . تا منبعد شاهد پدیده زشت خرید و فروش در خیابانها نباشیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۲۷ آبان ۱۳۹۷
خواهش میکنم رسیدگی جدی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۲۷ آبان ۱۳۹۷
باید مجازات شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۲۷ آبان ۱۳۹۷
احسنت
آخرین اخبار