دبیر هیئت کوهنوردی استان اصفهان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران:

وجود 28 باشگاه مجاز کوهنوردی در استان اصفهان/ اولین مدال جهانی طلای یخ‌نوردی در دستان ورزشکار اصفهانی

دبیر هیئت کوهنوردی استان اصفهان گفت: 28 باشگاه مجاز کوهنوردی در استان زیر نظر هیئت فعالیت دارند.

دهقان دبیر هیئت کوهنوردی استان اصفهان  در گفت و گو ی اختصاصی با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با اشاره به جامعه‌ی آماری بالای این هیئت اظهار کرد: هیئت کوهنوردی در بین ورزش استان اصفهان حدود 200 هزار نفر مخاطب دارد.

وی افزود: 28 باشگاه رسمی زیر نظر هیئت در اصفهان فعالیت دارند که به علاقه‌مندان این ورزش توصیه می‌کنیم از پیوستن به گروه‌ها و اکیپ‌های دوستانه که بعضا از تجهیزات ایمنی وفنی  برخوردار نیستند، پرهیز کنند.

دهقان با اشاره به حضور 117 مربی رسمی تصریح کرد: شهروندان برای یادگیری و یا افزایش آگاهی در شاخه‌های مختلف این رشته از جمله کوه‌پیمایی، سنگ نوردی، یخ و برف، دوره های GPS ونقشه خوانی می‌توانند در کلاس‌های زیر نظر این فدراسیون به صورت علمی آموزش ببینند.

دبیر هیئت کوهنوردی استان اصفهان ضمن بیان برگزاری مسابقات مختلف کوهنوردی و سابقه خوب ورزشکاران اصفهانی در رشته‌های مختلف بیان داشت: در مسابقات قهرمانی کشور،سنگ نوردان  اصفهانی موفق به کسب 5 مدال رنگارنگ شدند.

وی اضافه کرد: هم‌چنین در این رشته از یکم تا چهارم آذرماه اعزام ورزشکاران سنگ نوردی به خارج از کشور را پیش‌رو داریم.

دهقان با اشاره به صعود کوهنوردان به بام قاره‌های مختلف تصریح کرد:صفدریان برای اولین بار در تاریخ ایران مدال طلای یخ‌نوردی جهان دست یافت و حسینی به مدال نقره جهانی در این رشته دست‌ یافت.

دبیر هیئت کوهنوردی استان اصفهان در مورد نحوه استعدادیابی در سنین نونهال و نوجوان توضیح داد: این استعدادیابی می‌تواند هم از طریق درخواست مدارس به هیئت و یا از طریق فراخوانی که به تازگی ابلاغ شده است، اقدام کنند.

دهقان به امکانات شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: در چند شهرستان فعال اصفهان مانند نجف‌آباد، کاشان، آران و بیدگل، خوانسار و بادرود سالن‌های کوهنوردی وجود دارد که مسابقاتی در این شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

دبیر هیئت کوهنوردی استان اصفهان در پایان بیان داشت: مسئولان در بخش خصوصی و دولتی نگاه ویژه‌ای به کوهنوردی که ورزش همگانی است، داشته باشند که متاسفانه به دلیل نداشتن حامی مالی، هزینه مسابقات و ورزشکاران از طریق خودشان تامین می‌شود.

وی بیان کرد: سالن تخصصی سنگ‌نوردی شهید چمران واقع در خیابان محمد طاهر در اتوبان شهید چمران، زیر نظر مربیان رسمی فدراسیون در رده‌های سنی مختلف 5 تا 12 سال و بالاتر،کلاس‌های مختلفی برگزار می‌شود که از بین افراد مستعد، افرادی انتخاب و به مسابقات کشوری و خارج کشور اعزام می شوند.

دبیر هیئت کوهنوردی استان اصفهان در مورد نحوه برقراری ارتباط با این هیئت اظهار داشت: علاقه‌مندان به این رشته ورزشی و شرکت در کلاس‌های مختلف می‌توانند با شماره  32208200 تماس حاصل فرمایند.

 

انتهای پیام /س

وضعیت هیات کوهنوردی اصفهان

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار