جابه‌جایی روزانه ۶۵۰ هزار مسافر توسط شرکت واحد اتوبوس‌رانی تبریز

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی تبریز و حومه از جابه جایی روزانه ۶۵۰ هزار مسافر توسط شرکت واحد اتوبوس‌رانی این کلانشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، جلالی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی تبریز و حومه در جلسه شورای شهر تبریز گفت: از روزی که در شرکت واحد آغاز مسئولیت کرده‌ام، بیش از ۱۵۰ نفر در شرکت بازنشست شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۱۰۸۶ نفر راننده در قالب شرکت در حال فعالیت هستند، گفت: ۷۶۶ دستگاه اتوبوس که ۲۸۵ دستگاه از آن ملکی و مابقی دولتی می‌باشند، در دست بهره برداری است که به طور متوسط ۶۵۰ هزار مسافر را به صورت روزانه جابه جا می‌کنند.

جلالی ادامه داد: ۲۹۵ دستگاه از اتوبوس‌ها متأسفانه خارج از رده هستند و طبق برنامه باید ۶۵ دستگاه را امسال جایگزین کنیم، ولی به دلیل محدودیت مالی حتی قادر به جایگزین سازی شش دستگاه هم نیستیم.

وی گفت: ۱۵ دستگاه از اتوبوس‌هایی که به دلیل مشکل فنی خارج از سرویس بودند با هزینه‌ای حدود ۳۰۰ میلیون تومان دوباره به خط بهره برداری باز گرداندیم.

جلالی گفت: ۱۲۸ دستگاه اتوبوس از سال ۱۳۹۵ تا به امروز به بخش خصوصی واگذار شده است. اعتراف می‌کنیم که توان حمایت از بخش خصوصی را نداریم در حالی که اگر نقش بخش خصوصی در حمل‌ونقل عمومی نبود، ماهانه بیش از ۷ میلیارد تومان هزینه اضافی به شرکت واحد تحمیل می‌شد.

وی گفت: انتظار داریم اعتبارات لازم برای توسعه اتوبوس‌رانی در قالب بودجه سال آتی پیش بینی شود. انتشار اوراق مشارکت روش دیگری است که با صدور مجوز آن از سوی شورای شهر می‌توانیم قدم بزرگی در مسیر نوسازی ناوگان حمل‌ونقل برداریم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی تبریز و حومه گفت: در حال حاضر ۳۳ دستگاه اتوبوس از سرویس خارج شده اند که برای تعمیر هر کدام از آن‌ها ۳۰۰ میلیون هزینه مورد نیاز است.

وی همچنین گفت: قفسه کتاب به صورت پایلوت در تعدادی از اتوبوس‌ها ایجاد شده است و امدیواریم این طرح را ادامه دهیم.

جلالی ادامه داد: در دوره حضور بنده، دو قرارداد برای خرید اتوبوس منعقد شده بود که به دلیل عدم توان شرکت‌ها برای تحویل، این قرارداد‌ها ابطال شدند.

وی افزود: رانندگان بخش خصوصی، با مشارکت ۵۰ درصدی سهم دولت، بیمه هستند و این برای اولین بار در کشور اتفاق افتاده است.

جلالی اظهار داشت: به غیر از شش دستگاه، همه اتوبوس‌ها معاینه فنی دارند، اما خودرو‌های دودزا، استاندارد یورو ۲ دارند که تولید دود در آن‌ها ناگزیر است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی تبریز و حومه گفت: استعلامات لازم برای ایجاد سیستم اتوبوس‌رانی در روستا‌های الحاقی در دست انجام است و در صورت وجود شرایط لازم، به زودی خدمات دهی در این مناطق آغاز می‌شود.

 

انتهای پیام/ش

۲۹۵ دستگاه از اتوبوس‌ها متأسفانه خارج از رده هستند

برچسب ها: حمل و نقل ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.