عضو کمیسیون آموزش گفت: در جلسه امروز کمیسیون موضوع معیشت معلمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بررسی مشکلات معیشتی معلمان در جلسه کمیسیون آموزش مجلسحجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش در گفت‌وگو با حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح جلسه امروز کمیسیون متبوع خود، اظهار کرد: جلسه امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش به منظور بررسی چالش و مشکلات بخش آموزش مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: از جمله مسائلی که به صورت جدی به آن پرداخته شد، مبحث رتبه بندی معلمان بود که چرا علی‌رغم قول‌های مکرر هنوز اجرایی نشده است.

عضو کمیسیون آموزش تصریح کرد: همچنین سند تحول بنیادین مورد بررسی قرار گرفت و وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که در نتیجه برگزاری جلساتی با آقای جهانگیری و رئیس جمهور، دولت باید برای تحقق این امر کمک کند، چرا که به 2 هزار و 600 میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.

سلیمی ادامه داد: همچنین نمایندگان به برخی انتصابات در آموزش و پرورش گلایه داشتند، در ادامه جلسه هم مشکلات مدارس شبانه روزی مورد بحث قرار گرفت.

نماینده مردم محلات در مجلس افزود: بر اساس اعلام وزیر آموزش و پرورش 160 هزار نفر از این وزارتخانه خارج می‌شوند که برای جایگزینی نیروی انسانی آنها فکری نشده است، لذا آقای وزیر قول داد که این مسئله را به صورت جدی بررسی کنند.

افزود: همچنین در این نشست موضوع معیشت معلمان مورد بررسی قرار گرفت چرا که حقوق آنها پاسخگوی تورم 47 درصدی نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار