وزیر دفاع ترکیه: احتمالا قاتلان خاشقجی قطعات بدن او را با چمدان به خارج منتقل کرده‌اند

وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد از آنجایی که قاتلان خاشقجی مصونیت دیپلماتیک داشته‌اند احتمالا قطعات بدن او را به راحتی از این کشور خارج کرده‌اند.

خروج احتمالی بدن خاشقجی از ترکیهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سی‌ان‌ان‌ترک روز یکشنبه به نقل از «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه، اعلام کرد احتمالاً قاتلان «جمال خاشقجی» روزنامه نگار مخالف سعودی، جسد تکه تکه شده اش را در چمدان‌هایی به خارج از ترکیه انتقال داده اند.

آکار گفت: «امکان دارد آن‌ها (قاتلان خاشقجی) ۳ تا ۴ ساعت بعد از قتل، کشور را ترک کرده باشند. احتمالاً از آنجایی که آن‌ها مصونیت دیپلماتیک داشته اند به راحتی و بدون آنکه مشکلی برایشان پیش بیاید قطعات بدن خاشقجی را در چمدان گذاشته اند و آن را خارج کرده اند».

خاشقجی که ساکن آمریکا بود و در روزنامه واشنگتن پست مطلب می‌نوشت در دوم اکتبر در کنسولگری عربستان در استانبول کشته شد. این اقدام انتقادات بین المللی را علیه پادشاهی عربستان و ولیعهد این کشور –محمد بن سلمان- در پی داشت. ریاض چندین هفته قتل خاشقجی را انکار کرد، اما بالاخره به دست داشتن در این قتل اعتراف کرد.

ترکیه پس از گذشت یک ماه از قتل خاشقجی با انتشار مدارکی اظهارات قبلی ریاض درباره این قتل را زیر سوال برده است. ترکیه همچنین اعلام کرده فایل‌های صوتی مربوط به این قتل را با کشور‌های غربی به اشتراک گذاشته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار