رقابت‌های کشتی آزاد زیر ۲۳ سال جهان:

قاسم پور تنها طلایی ایران در ۴۰ وزن!

کامران قاسم پور به مدال طلای وزن ۸۶ کیلوگرم رقابت‌های کشتی آزاد زیر ۲۳ سال جهان رسید.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،رقابت های رده بندی و فینال کشتی آزاد قهرمانی زیر 23 سال جهان در اوزان 61، 74، 86، 92 و 125 کیلو گرم در بخارست رومانی برگزار می شود و برهمین اساس کامران قاسم پور به مدال طلای وزن 86 کیلوگرم رسید.

بنا براین گزارش در وزن 86 کیلوگرم کامران قاسم پور پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر از سد لارس شافله از آلمان گذشت وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل عارف اوزن از ترکیه با نتیجه 10 بر صفر پیروز و راهی مرحله نیمه نهایی شد.قاسم پور در این مرحله گانخویاگ گانباتار از مغعولستان را با نتیجه 4 بر صفر مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت.

کامران قاسم پور که به عنوان تنها نماینده ایران در مجموع 40 وزن رقابت های جهانی کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان و امید به فینال رسیده بود توانست با شکست 4 بر یک حریف روس طلسم شکن شود و نام خود را به عنوان کشتی گیر طلایی ایران در این رقابت ها ثبت کند.

تا دقایقی نیز حسین شهبازی برای کسب مدال برنز به مصاف ایراکلی متسیتوری از گرجستان می رود.

در وزن 92 کیلوگرم حسین شهبازی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم در مصاف با ایلجا ماتوهان از آلمان با نتیجه 10 بر صفر پیروز شد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت وی در این مرحله تاکاشی ایشیگورو از ژاپن را با نتیجه 2 بر یک شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. حریف شهبازی در این مرحله مقابل اصلان بک سوتیف از روسیه با نتیجه 10 بر 10 مغلوب و راهی دیدار رده بندی شد.

در وزن 61 کیلوگرم ایمان صادقی در دور نخست مقابل بایرجان توربک از قزاقستان با نتیجه 4 بر 4 به پیروزی رسید وی در دور بعد ارطغرل قهوه چی از ترکیه را با نتیجه 5 بر صفر مغلوب کرد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. صادقی در این مرحله مقابل گئورگیوس پیلیدیس از یونان با نتیجه 5 بر 3 به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل سان فاوز از آمریکا با نتیجه 2 بر صفر شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت. صادقی در این دیدار و در حالی که تا ثانیه های پایانی مقابل مینگهو لیو از چین 3 بر یک پیش بود در نهایت با نتیجه 3 بر 3 مغلوب شد و به مقام پنجم رسید.

در وزن 74 کیلوگرم نوید زنگنه پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل ماکسیم واسیلی اوگلو از رومانی با نتیجه 4 بر 3 (ضربه فنی) شکست خورد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال وی به گروه بازنده ها رفت. زنگنه در این گروه به دلیل حاضر نشدن اسماعیل عبداله یف از آذربایجان به رده بندی رسید.نوید زنگنه برای کسب مدال برنز به مصاف آندرانیک جبرئیلیان از ارمنستان رفت و با نتیجه 10 بر صفر پیروز شد و به مقام سوم رسید.

در وزن 125 کیلوگرم امین طاهری در دور اول مقابل گئورگی نوگایف از اسلواکی با نتیجه 7 بر صفر پیروز شد وی در دور بعد مقابل سعید گامیدوف از روسیه با نتیجه 3 بر 2 شکست خورد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال طاهری راهی گروه بازنده ها شد.طاهری در نخستین مبارزه خود در گروه بازنده‌ها مقابل برادلی هیلدنبراندنت از کانادا با نتیجه 10 بر صفر به برتری رسید.وی در دومین مبارزه نیز برابر الکساندر کولدوفسکی از اوکراین با نتیجه 5 بر یک پیروز شد و راهی دیدار رده‌بندی شد.وی در دیدار رده بندی مقابل کامیل کوچیولیک از لهستان قرار می گیرد.


بیشتر بخوانید:

بالاخره طلسم شکسته شد/قاسم پور فینالیست شد؛صادقی و شهبازی در رده بندی

بازگشت محمد بنا به کشتی/سرمربی جدید تیم ملی کشتی فرنگی معرفی شد

عنوان ششمی ایران در کشتی فرنگی امید های جهان/گرجستان قهرمان شد

زنگنه دومین مدال برنز ایران را از آن خود کرد


انتهای پیام/

طلای وزن 86 کیلوگرم کشتی آزاد زیر 23 سال جهان به کامران قاسم پور رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار