تأکید استاد اقتصاد دانشگاه گینگستون لندن؛

سوئیفت ناکارآمد است/سامانه جایگزین لازم است

استیو کین استاد اقتصاد دانشگاه گینگستون لندن گفت، این که آمریکا سوئیفت را می‌ترساند تا دسترسی بانک مرکزی ایران به این سامانه را قطع کند، نشان دهنده ناکار آمدی این سامانه مالی است.

سوئیفت ناکارآمد است/سامانه جایگزین لازم استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، استیو کین، استاد اقتصاد دانشگاه گینگستون لندن گفت، این که آمریکا مدیریت انجمن ارتباط مالی بین بانکی بین‌المللی موسوم به سوئیفت را می‌ترساند تا دسترسی بانک مرکزی ایران به این سامانه را قطع کند، نشان دهنده ناکار آمدی این سامانه مالی است.

وی که در لندن اقامت دارد گفت، هیچ کشوری نباید بتواند دسترسی به سامانه پرداخت‌های بین المللی به یک کشور خاص را قطع کند.

این استاد اقتصاد دانشگاه گینگستون لندن تاکید کرد نمی‌بایستی دلار را به عنوان پول ذخیره در نظر گرفت. می‌بایستی یک ارز فرا ملی ایجاد کرد. برخی کشور‌ها به این ایده فکر می‌کنند.

وی افزود: «زمان آن فرا رسیده است تا یک سامانه مالی جایگزین ایجاد کرد. استیو کین همچنین بر ضرورت فوری اصلاحات در بخش مالی تاکید کرد. اصلاحاتی که به گفته وی از ۷۰ سال پیش تا کنون انجامش به طور منظم به تعویق افتاده است.»

استاد اقتصاد دانشگاه گینگستون لندن افزود: «این که دونالد ترامپ مدیران سوئیفت را بترساند و آن‌ها را مجبور کند با سامانه بانک مرکزی ایران قطع ارتباط کنند به این معنی است که اگر آمریکا می‌تواند این کار با ایران بکند، یک روز این اتفاق ممکن است برای ما پیش بیاید. در نتیجه، یک سامانه جایگزین سوئیفت برای ما لازم است.»

انتهای پیام/

تاکید استاد دانشگاه انگلیسی بر ناکارآمدی سوئیفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار