اسپوتنیک: امضای توافق همکاری میان ایران و روسیه برای توسعه شبکه مشابه سوئیفت

به گزارش اسپوتنیک، اتحادیه صنعت رمزنگاری و بلاک‌چین روسیه با آزمایشگاه بلاک‌چین ایران برای توسعه یک شبکه ایرانی مشابه سوئیفت توافقی به امضا رسانده است.

اسپوتنیک: امضای توافق همکاری میان ایران و روسیه برای توسعه شبکه مشابه سوئیفتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، بنابر اعلام شبکه آر بی کی روسیه، اتحادیه صنعت رمزنگاری و بلاکچین روسیه یک توافق همکاری با آزمایشگاه بلاکچین ایران به امضا رسانده است. آزمایشگاه بلاکچین ایران، یکی از سازمان‌های متخصص در زمینه بلاکچین و مسئول معرفی فناوری دیجیتال به اقتصاد کشور است، 

به گزارش این شبکه، یوری پریپاچکین، رئیس اتحادیه صنعت رمزنگاری و بلاکچین روسیه در این خصوص گفت تجربه و تخصص شرکتش می تواند در ایران مورد استفاده قرار بگیرد.

وی افزود: «بر اساس اطلاعات ما، توسعه فعال یک شبکه ایرانی مشابه سوئیفت در حال انجام است. ابزار‌های رمزنگاری اقتصادی می‌تواند کاملا به طور موثر برای دور زدن محدودیت‌ها استفاده شود و به همین دلیل است که از این پتانسیل باید در موقعیت ژئوپلتیکی کنونی استفاده کرد.»

وزارت خزانه داری آمریکا چندی پیش اعلام کرد که سوئیفت (جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی) ارتباطش با چندین بانک ایرانی را قطع خواهد کرد. اندکی بعد سوئیفت از قطع دسترسی برخی از بانک‌های ایران به این سیستم پیام رسانی خبر داد. دور دوم تحریم‌های ایران از ۵ نوامبر (۱۴ ابان) آغاز شد. این تحریم‌ها بخش انرژی، بانکی و حمل و نقل دریایی ایران را هدف گرفته است و شرکت‌های خارجی و کشور‌هایی که با تهران تجارت کنند را به تحریم‌های ثانویه تهدید کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار