نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن گفت: کنترل بازار خودرو به صورت دستوری امکان پذیر نیست، باید به عواملی مثل منابع، تقاضا و قدرت خرید مردم توجه کرد.


بازار خودرو را نمی‌توان دستوری کنترل کرد/ ضرورت برنامه ریزی مناسب برای تعادل در قیمت خودروفریدون احمدی نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به افزایش چشمگیر قیمت اقلام موجود در بازار، اظهار کرد: در حال حاضر مهمترین دغدغه‌ ما بی ثباتی و بی منطق بودن قیمت اقلام در بازار است که باید هر چه زودتر به تعادل برسد.

وی افزود: برخی اقلامی که با ارز خارجی وارد شده‌اند، قیمت معینی ندارند و مشخص نیست که قیمت محصول را با چه مبنای ارزی محاسبه می‌کنند که این موضوع سردرگمی در بازار ایجاد کرده است؛ در این شرایط دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف هستند که این موضوع را حل کنند.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن همچنین با اشاره به افزایش قیمت خودرو و اینکه سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان مسئول تعیین قیمتگذاری خودرو است، خاطرنشان کرد: برخی مسئولان مربوطه معتقدند که تعدیل قیمت خودرو متناسب با افزایش نرخ ارز و قیمت قطعات لازم است؛ تاکید می‌کنم که تعیین قیمت خودرو خارج از وظیفه مجلس است و قطعا به آن ورود نمی‌کند، معتقدم دولت باید این وضعیت را مدیریت کند، اگر قصد تعدیل قیمت‌ها را دارد هرچه سریعتر اقدام کند، در غیر صورت اعلام کند که افزایش قیمت نخواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه قیمت خودرو‌ها را فقط تولید کنندگان تعیین نمی‌کنند خاطر نشان کرد: تعداد زیادی از خودروی‌های صفر و یا کار کرده‌ بازار متعلق به مردم است و این موضوع نشان می‌دهد که فقط تولید کننده نمی‌تواند قیمت را تعیین کند. معتقدم در حال حاضر باید یک رویکرد و برنامه ریزی مناسب برای تعادل در بازار خودرو صورت گیرد.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن ادامه داد: تغییرات قیمت ارز موجب تغییر قیمت خودرو می‌شود، لذا دولت موظف است برای تعیین قیمت برخی خودرو‌ها مثل پراید و پژو فرمولی را تعیین و برای تعادل در بازار واردات خودروی خارجی و نحوه تخصیص ارز را مدیریت کند؛ کنترل بازار خودرو به صورت دستوری امکان پذیر نیست، باید به عواملی مثل منابع، تقاضا و قدرت خرید مردم توجه کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۱۳ ۲۸ آبان ۱۳۹۷
سلام بعد از مدتی در بهمن موتور ماشینی سواری در حد 1600سی سی ثبت نام کردم . موقع ثبت نام 59میلیون بود .الان موقع تحویل 106میلیون قیمت گذاشتند . یک کارمندم حقوقمان همان حقوق و بی ارزش . بی زحمت پیگیری کنید با افزایش قیمت خودرو از کجا بیاریم . لطفا این پیامک را به اطلاع وزیر صمت برسانید .این افزایش سر خود بوده .یا با تصمیم دوستان وزارت .اگر به فکر شرکت بودند به فکر ما هم باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۲۸ آبان ۱۳۹۷
اگر فردا وزارت صنعت اعلام کند واردات خودرو آزاد میشود خودرو سازان استرس می گیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۲۸ آبان ۱۳۹۷
مردم پول بیش میدهند و قطعه سازان هم میگویند که از خودرو ساز طلبکار هستند .....چرا کسی را مورد سوال قرار نمیدهند و روشنگری نمی شود ....ایا در همه دنیا با مردم همین گونه بر خورد میشود؟؟؟؟
Canada
ناشناس
۱۹:۱۱ ۲۸ آبان ۱۳۹۷
تنها دو دلیل وجود داره که این وضعیت درست میشه . بی کفایتی و یا منفعت طلبی برخی مسئولین
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۱۶ ۲۸ آبان ۱۳۹۷
اگر قراره قیمت آزاد شناور یا هرچی اسمشو بزاریم باشه اون وقت تعرفه واردات حداکثر بشه 5 درصد تا رقابت عادلانه بشه خودرو سازها برای کارمنداشون انواع حقوق مزایا در نظر میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۲۸ آبان ۱۳۹۷
چرا هیچ کنترلی نیست ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۶ ۲۸ آبان ۱۳۹۷
سلام یک سوال برام پیش اومده ،یعنی مسئولین نمیتوانند این دوتا خودروساز کنترل کنند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۲۸ آبان ۱۳۹۷
تعرفه‌های گمرکی بیارید پایین تا ببینید ماشین چطوری ارزان میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۲۸ آبان ۱۳۹۷
تعرفه‌های گمرکی بیارید پایین تا ببینید ماشین چطوری ارزان میشود
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۴:۱۹ ۲۸ آبان ۱۳۹۷
جای شرمساری است که خود رو ساز بجا ی تحول و رقابت پذیری و تصاحب سهمی در بازار جهانی هر روز خواب گران کردن می بیند و باید بداند قیمت پراید بیشتر ۳ میلیون نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۲۸ آبان ۱۳۹۷
چرا سه چهارم سود فروش خودرو توسط شرکتهاي داخلي به خارج از کشور ارسال ميشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۲۸ آبان ۱۳۹۷
بايد منتظر پرايد 100 ميليوني باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۲۸ آبان ۱۳۹۷
مردم دیگه خسته شدن از دست خودروسازان داخلی هر کاری دوست دارن می کنند و مردم باید تاوان خودروساز داخلی را از جیب بدهند ، ما داریم بیشترین هزینه را بابت بی کیفیت ترین خودرو های روز دنیا پرداخت می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۲۸ آبان ۱۳۹۷
عدم عرضه خودروسازها باعث گرانی های خودرو شد پ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۲۸ آبان ۱۳۹۷
تعرفه گمرکی خودرو را کمتر کنید تا بدون نیاز به دستوری قیمت ها پایین بیاد و رقابت در بازار ایجاد شود و از این بلاتکلیفی نجات پیداکنیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۲۸ آبان ۱۳۹۷
تعرفه گمرکی خودرو را حذف کنید تا بدون نیاز به دستوری قیمت ها پایین بیاد و رقابت در بازار ایجاد شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۲۸ آبان ۱۳۹۷
تعرفه گمرکی خودرو را حذف کنید تا بدون نیاز به دستوری قیمت ها پایین بیاد و رقابت در بازار ایجاد شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۲۸ آبان ۱۳۹۷
تعرفه گمرکی خودرو را حذف کنید تا بدون نیاز به دستوری قیمت ها پایین بیاد و رقابت در بازار ایجاد شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۲۸ آبان ۱۳۹۷
آی گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۲۸ آبان ۱۳۹۷
ما خودرو گرون و بی کیفیت نمی خواهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۲۸ آبان ۱۳۹۷
ما که از جوانی امان خیری ندیدیم و خودروسازها داره میگه تولید به صرفه نیست و ضرر میده و خودرو ملی کاملی که نداریم همش مونتاژه پس حداقل بزارید واردات آزاد بشه حداقل ماشین ایمن سوار بشیم هوا بیشتر از این آلوده نکنند نفسی بکشیم تولید کننده گناه دارند
Iran (Islamic Republic of)
hamid khan
۱۱:۱۶ ۲۸ آبان ۱۳۹۷
فقط به مقدار سودی که به جیب خودرو ساز میرود توجه میشود . منابع . تقاضا و قدرت خرید مردم کشکه
Iran (Islamic Republic of)
Farhad
۱۱:۱۳ ۲۸ آبان ۱۳۹۷
همین بلاتکلیفی قیمت باعث شده که خودرو در بازار سربه فلک کشیده بشه ودولت باعث این بی ثباتی در بازار شده همچنین در این وسط خودروسازان از آب گل آلود دارن ماهی میگیرن و به مردم فشار میارن و کسی نیست که حتی به اینا یه تذکری بده
Canada
ناشناس
۱۹:۱۶ ۲۸ آبان ۱۳۹۷
اصلا انگار نظارتی نیست که اینا هر کاری از دستشون بر میاد انجام میدن .
Iran (Islamic Republic of)
منتقد افزایش قیمت
۱۱:۱۲ ۲۸ آبان ۱۳۹۷
نایب رئیس محترم باید می فرمودند که بازار خودرو را نمیشود انحصاری اداره کرد.اگر اعتقاد دارند که قیمت ها دستوری است واردات خودرو را با گمرگ صفر درصد آزاد کنند بعد معلوم نشود که خودرو سازان و قطعه سازان! ( واردکنندگان قطعه) باز میتوانند خودرو های با مصرف سوخت بالا و نا ایمن را بقول خود تولید!!! کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۲۸ آبان ۱۳۹۷
آی گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۱۱:۰۵ ۲۸ آبان ۱۳۹۷
ماشینهای خارجی وارد کنید حساب به دست خودروسازان داخلی خواهید آمد و قیمت ماشین پایین خواهید آمد در این مورد مدیریت خیلی ضعیف عمل میکند .
آخرین اخبار