واکنش رئیس خبرگزاری صدا و سیما به صحبت‌های حسام‌الدین آشنا در شبکه چهار +تصویر

سید مهرداد سید مهدی رئیس خبرگزاری صدا و سیما در توییتی نسبت به صحبت‌های حسام‌الدین آشنا در مناظره برنامه «این.ج.ا» واکنش نشان داد.

واکنش رییس خبرگزاری صدا سیما به صحبت های آشنا در برنامه ی «این.ج.ا» +تصویر

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، برنامه «این.ج.ا» شب گذشته با حضور حسام الدین آشنا، مشاور فرهنگی رئیس جمهور و رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و فؤاد ایزدی، کارشناس مسائل آمریکا و تحلیلگر سیاسی، از شبکه چهار سیما پخش شد. چالش مدیریت تصویر ملی و تهدیدهای موجود بر سر راه آن، موضوع اصلی برنامه بود که دو میهمان به بحث و مناظره درباره آن پرداختند.  

شکاف میان واقعیت موجود و برداشت جامعه از واقعیت، روایت‌های رقیب جمهوری اسلامی از حال و آینده ایران و نقش گروه‌های مرجع در این میان، بخشی از موضوعاتی بود که در برنامه شب گذشته «این.ج.ا»  مورد بحث قرار گرفت.

حسام الدین آشنا در بخشی از این برنامه گفت: «فرقی ندارد کدام شبکه تلویزیون را ببینیم؛ در 60 شبکه ما یک سیاست خبری و ترویجی را دنبال می کنیم به تعبیری فرقی نمیکند که شما اخبار را از چه شبکه‌ای مشاهده می‌کنید. اگر این باشد ممکن است جامعه تنوعش از جای دیگر تامین شود».

آشنا همچنین در رابطه با سوال مجری درباره اعتماد مردم به رسانه‌های ملی گفت: اگر مردم احساس کنند اخبار جهت‌دار و سودار روایت می‌شود اعتماد خود را نسبت به آن رسانه از دست می‌دهند. اگر ما توازن را در اخبار رعایت نکنیم و مردم احساس کنند که جنبه‌های مثبت و منفی خبر با هم متوازن نیست و کسی که خبر را می‌دهد خود او در  یک طرف موضوع است نسبت به آن بی‌اعتماد می‌شوند  و اگر کسانی که خبر را تولید می‌کنند به عنوان نماینده مردم پرسشگر نباشند  و گوینده, گوینده در خدمت نباشد  سبب بدبینی مردم نسبت به آن رسانه می‌شود  و رسانه زمانی اعتبار خود را از دست می دهد که تعامل خود را با مردم قطع کند".

پس از پخش این مناظره از شبکه چهار، سید مهرداد سید مهدی، رئیس خبرگزاری صدا و سیما در توییتی نسبت به صحبت‌های حسام الدین آشنا واکنش نشان داد و نوشت : «نعل وارونه زدن شاید چند سال پیش مشتری داشت اما اکنون همه چیز شفاف شده و پرده ها کنار رفته است. توازن خبری، پرسشگری از زبان مردم و ورودی رسانه از دل جامعه، حرفهای قشنگی است اما ارتباط این حرفها با جلوگیری از پخش صحبت های مردم درباره مشکلات اقتصادی چیست؟!».

واکنش رییس خبرگزاری صدا سیما به صحبت های آشنا در برنامه ی «این.ج.ا» +تصویر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار