در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

پیامبر اکرم (ص) شخصیت اول تاریخ بشریت هستند/ هفته وحدت از برکات ولادت ایشان است

پیامبر اکرم (ص) شخصیت اول تاریخ بشریت هستند/ هفته وحدت از برکات ولادت ایشان استحجت الاسلام و المسلمین ادیب یزدی گفت: آنچه عموم اصحاب خرد و اندیشه به آن رای می‌دهند این است که پیامبر اکرم (ص) شخصیت اول تاریخ بشریت هستند.

حجت الاسلام و المسلمین ادیب یزدی، کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص هفته وحدت گفت: آنچه مسلم است و عموم اصحاب خرد و اندیشه به آن رای می‌دهند این است که پیغمبر اکرم شخصیت اول تاریخ بشریت است. همگان می‌دانند که برترین انسان‌ها در چهره الهی آن بزرگوار ظهور و بروز پیدا کرد و حضرت مظهر تمام صفات جمال و جلال الهی بود و در صدر کائنات و اشرف مخلوقات است.

وی ادامه داد: آن بزرگوار در تمامی شئونات و عوالم شخص اول و نفس نخستین است؛ چنانچه خودشان هم به این معنا تصریح داشتند: «اول ما خَلَقَ الله نوری؛ اولین چیزی که خدا آفرید نور من بود» و  در پرتو  نور محمدی سایر اشیاء ایجاد و خلق شد. مسلما ولادت چنین شخصیتی که اعظم شخص هاست، مبارک باشد.


بیشتر بخوانید: پیامبر اعظم (ص) گشایشگر درب‌های بسته علم و ناجی بشریت هستند/ رسول اکرم (ص) با سم زن یهودی به شهادت رسیدند


وی افزود: خودم از شهید بزرگوار آیت الله مطهری سوال کردم که آیا خداوند می‌توانست بهتر از پیامبر اکرم (ص) بیافریند و ایشان گفتند من همین سوال را از استادم علامه طباطبایی کردم و ایشان اینگونه پاسخ مرا دادند: «اگر خداوند بهتر از پیامبر می‌آفرید نمی‌شد رسول خدا (ص)»؛ یعنی با زبان ادب فرمودند آفرینش بهتر از پیامبر محال است و خداوند در خلقت رسول خدا آنچه در توان داشت به کار گرفت و واقعا اشرف مخلوقات حضرت حق تعالی است.

پیامبر اکرم (ص) شخصیت اول تاریخ بشریت هستند/ هفته وحدت از برکات ولادت ایشان است

حجت الاسلام و المسلمین ادیب یزدی تصریح کرد: ولادت چنین شخصیت بی نظیر و بی بدیل که پیشوای عالمیان است برهمه مبارک باشد. لکن این ولادت در صورتی مبارک خواهد بود که سعی کنیم در تمام شئونات زندگی به سنت آن بزرگوار عمل و رفتار کنیم. آدابمان را با سنت و آداب معاشرت آن بزرگوار تطبیق دهیم، چون ایشان مستقیما به دست پروردگار عالمیان تربیت شد و معلمی جز خداوند تبارک و  تعالی به خودش ندیده است.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه پیغمبر اکرم فقط یک معلم داشت و آن هم ذات اقدس الهی بود، اظهار داشت: پیامبر (ص) فرمودند: من  تربیت شده خدایم و علی تربیت شده من است؛ بنابراین آدمیان به آداب  آن شخصیتی عمل کنند که تربیت شده پروردگار عالمیان است. توصیفات آن بزرگوار همه عالی بلکه متعالی است و برترین برکاتی که از وجود مبارک رسول خدا (ص) سر زد مراتب وحدتی بود که از وجود آن بزرگوار پیامش برای عموم انسان‌ها ارسال می‌شد.


بیشتر بخوانید: چرا سنگی که پیامبر در شب معراج بر رویش ایستاده بود معلق ماند؟


حجت الاسلام و المسلمین ادیب یزدی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم به شدت طرفدار وحدت جامعه انسانی هستند، بیان کرد: حضرت نه فقط دنبال وحدت مسلمانان و مومنان بودند بلکه نگاه عام آن بزرگوار وحدت تمام انسان‌ها حول محور شخصیت انسانی، انصاف، عدالت، گذشت، عفو، بزرگواری و کرامت انسانی بود؛ یعنی رسول خدا معتقد بودند تمام آحاد انسانی باید حول محور این ارزش‌های الهی در جهت تحقق عدالت الهی تلاش کنند و همه در مسیر توحید و حاکمیت حضرت حق گام بردارند.

پیامبر اکرم (ص) شخصیت اول تاریخ بشریت هستند/ هفته وحدت از برکات ولادت ایشان است

وی ادامه داد: حضرت بزرگترین عوامل وحدت میان انسان‌ها را از خود به یادگار گذاشتند و یکی از آن‌ها قرآن است که با آیات متعالی خودش چه آینده عالی برای بشر ترسیم می‌کند و دومین عامل وحدتی که از ناحیه آن بزرگوار برای آحاد انسانی باقی ماند، اهل بیت این بزرگوار هستند. وجود مبارک حضرت امیر که اول اهل بیت است و وجود مبارک حضرت صدیقه طاهره که در جهت ایجاد وحدت میان آحاد مسلمانان نهایت تلاش بزرگواری و ایثار را از خود بروز دادند.


بیشتر بخوانید: مختصری از زندگینامه حضرت محمد(ص)


حجت الاسلام و المسلمین ادیب یزدی اظهار داشت: هفته وحدت از برکات این ولادت است که والاترین پیام‌ها را برای همه مسلمان‌ها در سراسر عالم داشته باشد. چه خوب است طبق سنت پیامبر اکرم، وحدت خود را تقویت کنیم و مسلمان‌ها همه اهالی فضه به این امر تعصی کنند. نباشد حرف از وحدت بزنیم، اما در عمل  چندگانه باشیم. امیدواریم پیام رسول خدا در جهت ایجاد هماهنگی و همراهی در میان مسلمان‌ها اثر تام کند و بتوانیم شیرینی وحدت اسلامی را در کام خودمان حس کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
با توجه به اینکه ما اصلا ونصبا ایرانی و زرتشتی بوده ایم ولی خداوند وجهه مشترک همه ادیان بوده وتمام کتب آسمانی و پیامبران الهی مورد احترام ماست وتمام برنامه های زندگی ما با دین آن هم اسلام است امید واریم که برادران اهل سنت وهمه ادیان به همین دید به طرف مقابل خود نگاه داشته باشند میلاد با سعادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی ص بر تمام مردم جهان مبارک باد
آخرین اخبار