بیش از ۲۱۴ کیلومتر از جاده‌های سیستان و بلوچستان روکش آسفالت شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۲۱۴ کیلومتر از راه‌های استان از ابتدای امسال تاکنون روکش آسفالت شده است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،علی خانقائی مدیر کل روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل سیستان و بلوچستان،  اظهار داشت: این میزان روکش آسفالت در جاده‌های اصلی، فرعی و روستایی و با هدف ارتقای ایمنی جاده‌ها و رفاه حال مسافران انجام شده است.

وی گفت: برای اجرای این مقدار روکش در جاده‌های سیستان و بلوچستان ۱۱۰ هزار و ۱۰۶ تن آسفالت با اعتبار حدود ۴۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان مجموع محور‌های مواصلاتی اصلی و فرعی استان را بیش از ۱۰ هزار کیلومتر عنوان کرد و افزود: عملیات روکش آسفالت در مسیر‌های ارتباطی استان به تناسب اعتبارات و تامین قیر از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در برنامه کاری این اداره کل قرار دارد.

خانقائی ادامه داد: همچنین روکش آسفالت در راه‌های ارتباطی بر اساس میزان تخریب و آسیب وارد شده به آن‌ها در اولویت قرار می‌گیرد.

وی یکی از مهمترین زیر ساخت‌های توسعه هر منطقه را جاده عنوان کرد و افزود: بهبود وضعیت جاده‌ها می‌تواند زمینه کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای را فراهم کند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با اشاره به اقدامات انجام شده در مسیر سراوان - خاش گفت: برای افزایش حمل و نقل ایمن و روان و به منظور پیشگیری از تصادف ناشی از برخورد رخ به رخ وسایط نقلیه قرارداد فاز نخست عملیات بهسازی و روکش آسفالت محور قدیمی خاش - سراوان با اعتبار ۴۶ میلیارد ریال با پیمانکار منعقد شده است.

خانقائی با بیان اینکه هم اینک این قرار داد در مرحله تجهیز کارگاه قرار دارد افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده مقرر شده است در این مرحله عملیات راهسازی در مسیر گشت تا سراوان به طول ۶۰ کیلومتر انجام شود.

وی اضافه کرد: طول کل این مسیر ۱۵۵ کیلومتر است که پس از اتمام کلیه فاز‌های اجرایی، رانندگان وسایط نقلیه می‌توانند در مسیر خاش به سراوان در دو لاین مجزای رفت و برگشت، تردد کنند.

انتهای پیام/پ

 آسفالت در جاده‌های سیستان و بلوچستان 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار