رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

سرمایه گذاری برای احیای دریاچه ارومیه امری ضروری است/ ایران دومین تولیدکننده خرما در دنیا

کیخا گفت:احیای دریاچه اروپا برای جامعه جهانی اهمیت دارد، ازاین رو سرمایه گذاری در این زمینه یک ضرورت به شمار می رود.

سرمایه گذاری برای احیای دریاچه ارومیه امری ضروری است/ ایران دومین تولیدکننده خرما در دنیا به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،احمد علی کیخا، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی درهمایش مشترک توسعه همکاری های کشاورزی، استانداردها و تجارت مواد غذایی میان جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا اظهار کرد: در شروع دولت یازدهم و در زمان تحلیف رئیس‌جمهور ،روحانی یک نکته کلیدی را اشاره کرد و گفت که با ملت ایران با زبان تکریم صحبت کنید نه تحریم.

به گفته وی ذهنیت مردم ایران نسبت به کشورهای اروپایی مثبت است.

کیخا ادامه داد: ایران یک کشور با جمعیت 81 میلیون نفری است و می‌تواند بازار خوب برای دنیا و اروپا محسوب شود چراکه کمتر جایی در دنیا را می‌توان با این تنوع در اقلیم پیدا کرد.

وی در ادامه افزود: ما در استان لرستان می‌توانیم با کمترین هزینه شش هزار تن قزل‌آلا تولید کنیم، ضمن آنکه در استان بوشهر بالغ بر 150 هزار هکتار ظرفیت تولید میگو وجود دارد اما به خاطر عوارض 14 درصدی تولیدکنندگان توان صادراتی ندارند.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی درباره تولید گیاهان دارویی گفت: در حوزه گیاهان دارویی تنوع تولید انواع گیاهان دارویی را در مقیاس‌های بسیار بزرگ داریم که قطعا نیاز کشورهای اتحادیه اروپا را تامین خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه تولید خرما یکی از محصولات برتر ایران به شمار می رود،بیان کرد: ایران در زمینه تولید خرما رتبه دوم در جهان را داراست و به سهولت می‌تواند نیاز اروپا را تامین کند.

کیخا سرمایه‌گذاری برای احیای دریاچه ارومیه را ضروری دانست و افزود: در رابطه با احیای دریاچه ارومیه هم که برای جامعه جهانی اهمیت دارد اتحادیه اروپا می‌تواند در کنار مسئولان ایران در جهت تولید محصولاتی که آب کمتری استفاده می‌کنند سرمایه‌گذاری کند.

وی در پایان تصریح کرد: نیاز ایران به تکنولوژی و فناوری پس از تولید در مزرعه است که در کشورهای اروپایی وجود دارد ومجلس آمادگی کامل دارد تا برای رفع موانع تجارت بین اتحادیه اروپا و ایران مشکلات قانونی را برطرف کند.

انتهای پیام/

تولیدکنندگان میگوی بوشهر به خاطر عوارض 14 درصدی تولیدکنندگان توان صادراتی ندارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار