رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش مطرح کرد؛

پیگیری قرنطینه سازی طراحی سوالات/ اعتبار بخشی سوابق تحصیلی در امتحانات نهایی

عمادی با تاکید برتحول در فرایند برگزاری امتحانات از پیگیری به منظور حرای طرح قرنطینه در طراحی سوالات خبر داد.

پیگیری برای قرنطینه سازی طراحی سوالات/ اعتبار بخشی به سوابق تحصیلی در امتحانات نهاییبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش آموزش کشور در همایش روسا و کارشناس مسئولان فناوری ادارات سنجش استان‌های سراسر کشور که صبح امروز در آموزش و پرورش منطقه ۱۱ تهران برگزار شد، اظهار کرد: سند تحول بنیادین برنامه‌‌ای بسیار ارزشمند و راهبردی برای آموزش و پرورش است و هر برنامه این حوزه مجموعه‌ای از توانمندسازها در راستای اهداف سازمان و برای تقویت منابع آن است.

وی ادامه داد: سند تحول بنیادین ۶ زیر نظام توانمندساز دارد؛ به عنوان مثال زیر نظام راهبری و مدیریت برای تقویت راهبری کار، زیر نظام فضا و تجهیزات، زیر نظام برنامه درسی ملی، زیر نظام نیروی انسانی، زیر نظام ارزشیابی و زیر نظام مالی که هر کدام برای پیشبرد بخشی از برنامه های آموزش و پرورش است.

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش با اشاره به اینکه وقتی از سند تحول آموزش و پرورش صحبت می‌کنیم یکی از زیر نظام‌های آموزش و پرورش کار را پیش می‌برد، گفت: برای اجرای سند تحول بنیادین بابد منابع و بودجه تخصیص یابد، باید از تعارف کم کنیم و بر مبلغ بیفزاییم،‌ در واقع اگر این سند از اولویت‌هاست باید بحث را جدی بگیریم.

عمادی بیان کرد: با اجرایی شدن توانمندسازها، نتایج آن در ۶ ساحت تجلی می‌یابد؛ اکنون ۴۰ سال از پیروزی انقلاب می‌گذرد،‌ تا کنون آموزش و پرورش را با وصله و پینه جلو برده‌ایم اما سند تحول بنیادین، سندی یکپارچه است که اجرای آن نیازمند عزم جدی است.

وی با اشاره به تحول در روش‌های ارزشیابی اظهار کرد: ارزشیابی ۲ بُعد دارد که یک بُعد حوزه نرم افزاری و چگونگی اجرا با توجه نوع محتوا را شامل می‌شود،‌ در واقع وقتی که محتوا تدوین می شود، ارزشیابی نیز خودش را نشان می‌دهد و مایه اصلی ارزشیابی به دست می‌آید و بُعد دیگر فرایند اجراست.

مکانیزه شدن فرآیندهای برگزاری امتحانات

عمادی با بیان اینکه در فرایند ارزشیابی کارهای سخت افزاری را پیش برده‌ایم، گفت: در موضوع امتحانات نهایی و فرایندهای مربوط به آن تمام مراحل کار به سمت مکانیزه شدن پیش رفته است، البته در این مسیر سختی و فشارهایی بسیار متحمل شدیم.

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش افزود: اجرای سامانه ها با نبود زیرساخت ها تهیه شد اما همین تلاش باعث تحول در حوزه برگزاری امتحانات شده است.

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش گفت: سامانه ارسال الکترونیکی سوالات از طریق سامانه سناد در خرداد ۹۷ به جریان افتاد و اکنون در مرحله تصحیح الکترونیکی سوالات قرار گرفته ایم که کاری بسیار ایمن تر و دقیق تر از ارسال در سامانه سناد است.

عمادی با تاکید بر اینکه امیدواریم بتوانیم اعتبار سوابق تحصیلی و نمرات را که محل اختلاف بین ما و سازمان سنجش است، افزایش دهیم، تصریح کرد: با اجرای این سامانه اختلاف نظرها در حوزه تصحیح به حداقل کاهش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به قرنطینه‌سازی برای طراحی سوالات اظهار کرد: در حال پیگیری این موضوع هستیم، البته همکاری‌های بین بخشی به سختی وجود دارد؛ طی سال های گذشته اتکا بر وجدان همکاران طراح و مصحح بود اما درست این است طراح سوال از لحظه طراحی تا زمانی که آزمون برگزار می شود، تحت نظارت آموزش و پرورش باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار