سرکنسول لیتوانی در ایران:

در سال گذشته چهارصد گردشگر از لیتوانی به ایران سفر کردند

محسن کریمی طبسی گفت: به تازگی روند گسترش روابط ایران با لیتوانی آغاز شده و شرکت های هواپیمایی دو کشور درصدد پروازهای مستقیم بوده و همکاری های اقتصادی مختلفی نیز درحال شکل‌گیری است.

در سال گذشته حدود چهارصد گردشگر از لیتوانی به ایران سفر کردندبه گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن کریمی طبسی به عنوان اولین ایرانی سرکنسولگر یک کشور اروپایی و سفیر صلح جهانی در محل کنسولگری لیتوانی  درباره محورهای برگزاری همایش هفته آینده اظهار کرد: هفته آینده همایش همکاری ایران و لیتوانی با حضور نمایندگان دانشگاه های معتبر لیتوانی و چهره های سیاسی این کشور در چهار محور تاسیس فدراسیون صلح جهانی، ایجاد دبیرخانه همکاری علمی ارتباط با دانشجویان خارج از کشور و حل مشکلات آنها و توریست درمانی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: کشور لیتوانی همیشه کشوری بی طرف بوده و به همین دلیل هم از شهروندان کشور ایران برای سرکنسولگری خود در ایران استفاده می کند که نشان دهنده دوستی این کشور با مردم ایران است.

وی درباره اینکه همکاری های گردشگری با لیتوانی چگونه خواهد بود گفت: قطعا این گردشگری ها دوطرفه بوده و بعد از همایش برای نشان دادن جاذبه های ایران این گروه به کرمان خواهند رفت. باتوجه به عدم وجود سفارت دو کشور در خاک یکدیگر و نبود پرواز مستقیم بین ایران و لیتوانی و همچنین نداشت شناخت کافی دو کشور می توان گفت به تازگی روند گسترش روابط با این کشور آغاز شده و شرکت های هواپیمایی دو کشور درصدد پروازهای مستقیم بوده و همکاری های اقتصادی مختلفی نیز درحال شکل‌گیری است؛ در نتیجه به نظر می رسد که درسال آینده رشد قابل توجهی خواهیم داشت، کما اینکه در سال گذشته حدود چهارصد گردشگر از این کشور به ایران سفر داشته اند که از طریق کشورهای دیگر و به سختی ویزای ایران را بدست آورده بودند که این مشکل در حال رفع شدن است. همچنین ایرانگردی و مخصوصا کویرهای ایران به دلیل سرمای لیتوانی برای مردم این کشور بسیار جذاب است.

سرکنسولگر لیتوانی همچنین درباره یکی از محورهای همایش به عنوان توریست درمانی تشریح کرد: باتوجه به استاندارها و هزینه های مناسب درمانی در ایران، کشور ما به عنوان یکی از کشورهای گردشگری سلامت معرفی خواهد شد.

وی درباره گسترش روابط با لیتوانی ادامه داد: لیتوانی در ایران سفارت ندارد و در کنسولگری این کشور تمام اقدامات سیاسی اجتماعی و فرهنگی ان و آنچه که مربوط به اقدامات سفارت هست انجام می گیرد و به همین دلیل مبادلات اقتصادی خوبی نداشتیم، به همین ترتیب ما هم در این کشور سفارت نداریم، اما درسال گذشته بیشتر از سیزده میلیون دلار صادرات به این کشور داشتیم و شروع کردیم به معرفی شرکت ها برای صادرات کالا ها به این کشور.

سرکنسولگری لیتوانی در پایان درباره روابط کلی دو کشور ایران و لیتوانی و موضوعات اقتصادی احتمالی مطرح شده در هفته آتی خاطرنشان کرد: بیشترین صادرات فعلی ما به این کشور بیشتر حول محور مواد غذایی و دارو بوده و از طرف آنها هم مواد مختلفی از جمله کمپانی های لیزر پزشکی در حوزه آیتی در حال همکاری با ایران هستند، زیرا این کشور یکی از بزگترین کشورها در حوزه آی تی در دنیا است، ناگفته نماند حدود 9 نفر از مسئولان دانشگاه های مطرح این کشور در این همایش شرکت خواهند کرد و گفت‌وگوهایی را برای چگونگی انتقال دانش انجام خواهند داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار