علی‌اصغر مجد گفت: بحث اجتماعی شدن سلامت از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید برای تحقق این امر مهم از مشارکت‌های مردمی و نهادهای غیر دولتی مرتبط با حوزه سلامت بهره گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علی‌اصغر مجد فرماندار دامغان در نخستین مجمع سلامت دامغان گفت: مطالعات متعدد در حوزه‌ سلامت نشان می‌دهد نهادها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نقش اساسی در ارتقای سطح سلامت جامعه و محیط زندگی به‌عنوان عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت دارند.

وی افزود: تسهیل دستیابی شهرستان به جایگاه مناسب شاخص‌های سلامت و عدالت در سلامت، افزایش آگاهی، مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی اجتماعی، توانمندی و مشارکت فعالانه فرد، خانواده و جامعه در تأمین، حفظ و ارتقای سلامت و شناسایی و تقدیر از برترین‌های سلامت بر اساس تعهد و مسئولیت اجتماعی سلامت از مهم‌ترین اهداف مجمع سلامت در دامغان است.

فرماندار دامغان بابیان اینکه فرهنگ خود مراقبتی باید در جامعه نهادینه شود، اظهار داشت: بحث اجتماعی شدن سلامت از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید برای تحقق این امر مهم از مشارکت‌های مردمی و نهادهای غیر دولتی مرتبط با حوزه سلامت بهره گرفت.

انتهای پیام / گ

۱۱ تشکل غیردولتی دامغان در حوزه سلامت فعالیت دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.