لطیفی: تیم ملی برای موفقیت در جام ملت‌ها نیاز به پوست اندازی دارد/ دفاع و حمله ایران بالانس نیست

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: تیم ملی برای ارائه نمایش تهاجمی و موفقیت در جام ملت‌ها به پوست اندازی در تفکرات کی روش نیاز دارد.

لطیفی: تیم ملی برای موفقیت در جام ملت‌ها نیاز به پوست اندازی دارد/ دفاع و حمله ایران بالانس نیستعلی لطیفی کارشناس فوتبال کشورمان در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ارزیابی اش از عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در جریان دیدار با ونزوئلا بیان کرد: تیم ملی ایران در دوره قبلی جام ملت‌ها به همان سبک و سیاق جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل بازی کرد و به همان شکل تدافعی مقابل حریفان آسیایی به میدان رفتیم که این موضوع چندان مورد پسند کارشناسان فوتبال قرار نگرفت. خوشبختانه امروز می‌بینیم کی روش نسبت به جام جهانی ۲۰۱۸ سبک بازی تیم ملی را تغییر داده و بنا شده که تیم ما برابر حریفانش در جام ملت‌های آسیا تهاجمی‌تر بازی کند.

او افزود: مشکلی که تیم ملی دارد این است به همان میزانی که در امور تدافعی خوب بوده در کار تهاجمی موفق نیست. در واقع بین خط دفاع و حمله تیم ملی بالانس وجود ندارد. تصور می‌کنم کی روش خوب می‌داند در صورت ناکامی در کسب قهرماین جام ملت‌های آسیا باید از ایران برود. سرمربی پرتغالی متوجه است هیچ جای دنیا او را نمی‌خواهند و دلیل جنگی هم که اکنون با برانکو دارد این است که هر لحظه فکر می‌کند سرمربی پرسپولیس می‌خواهد جایش را در تیم ملی بگیرد. با این وجود وارد چنین بحثی نمی‌شوم.

لطیفی تصریح کرد: تیم ملی ایران بازیکنان خلاقی دارد. همانگونه که شاهد بودید زمانی که بازیکنان ما در ۲۰ دقیقه پایانی بازی با پرتغال در جام جهانی از لاک دفاعی بیرون آمدند، فوتبال تماشاگرپسندی را دیدیم. تیمی که می‌تواند مقابل پرتغال به این شکل بازی کند بی شک در صورت پوست اندازی در تفکرات کی روش می‌تواند برابر تیم‌های آسیایی هم در فاز تهاجمی نمایش خوبی داشته باشد.

او با اشاره به رنکینگ تیم ملی ایران در آسیا گفت: ما تیم اول آسیا هستیم، اما اگر من یک روز سرمربی تیم ملی بودم ترجیح می‌دادم جایگاهمان رتبه ۲۰۰ دنیا باشد، اما قهرمان جام ملت‌های آسیا شویم. جایگاه تیم ملی ایران در رنکینگ فیفا منجر به شیره مالیده شدن سر عموم هواداران فوتبال می‌شود و هیچ چیزی به ما نداده است. برای اثبات قدرتمان در فوتبال آسیا باید در جام ملت‌ها قهرمان شویم و بازیکنان تیم ملی ایران هم این توانایی را دارند.

مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال ایران درباره کیفیت تیم ونزوئلا گفت: فلسفه فوتبال ونزوئلا مانند تمام تیم‌های آمریکای لاتین مبتنی بر قدرت بدنی و خلاقیت است، اما این تیم نسبت به شیلی و آرژانتین کیفیت نازل تری دارد. بازی ونزوئلا مقابل ژاپن را هم دیدم و اعتقاد دارم تیم ملی ایران در بازی با این تیم عملکرد بدی نداشت. اگر اشتباه امیر عابدزاده و رامین رضائیان نبود می‌توانستیم حریف را شکست دهیم. دروازه بان ما می‌توانست به جای دستانش از پا برای دفع توپ ضربه ماچیس استفاده کند. از طرفی رامین رضائیان همان اندازه که در فاز تهاجمی خوب عمل می‌کند در کار‌های دفاعی چنین توانایی ندارد.

او افزود: بازیکنان تهاجمی ما برای اسیر کردن تیم‌های آسیایی خلاقیت‌های زیادی دارند. در تاریخ فوتبال ایران خلاقیت بازیکنان همواره گره گشا بوده، اما به دلیل اینکه بیشتر تمرکز کی روش از زمان حضورش در تیم ملی به ترمیم ساختار دفاعی معطوف شده است تا حدی از بخش تهاجمی غفلت کرده است. هرچند در بازی با ونزوئلا تا حدی شانس و اقبال با ۲ تیم یار بود، اما تیم ملی ایران را در این دیدار امیدوار کننده دیدم.

لطیفی درباره سطح پایین حریفان تدارکاتی تیم ملی ایران اظهار داشت: با ایده کی روش مبنی بر بازی نکردن تیم ملی مقابل حریفان قدرتمند برای تضعیف نشدن روحیه بازیکنان مخالف هستم. اگر اینگونه باشد ژاپن و کره جنوبی هیچگاه نباید با تیم‌های بزرگ بازی کنند. کی روش دندان ما را خوب شمرده است و می‌داند اگر تیم ملی با تیم‌های سطح بالایی مانند برزیل و آرژانتین بازی کند به او فشار می‌آید و نمی‌خواهد با سرنوشت تومیسلاو ایویچ که به دلیل کسب نتایج ضعیف از تیم ملی برکنار شد مواجه شود. اگر به مصاف تیم‌های بزرگ می‌رفتیم به آمادگی بیشتری برای جام ملت‌ها می‌رسیدیم.

او درباره شانس ایران برای قهرمانی در جام ملت‌های آسیا گفت: تیم‌هایی مانند استرالیا، کره جنوبی و ژاپن پس از جام جهانی پوست انداخته اند به شکلی که کره به راحتی ۴ گل به ازبکستان می‌زند و استرالیا هم در روزی که می‌توانست ۱۵ بار دروازه لبنان را باز کند با نتیجه ۳ بر صفر حریفش را شکست داد. نقطه ضعف ما اینست که نسبت به این حریفان در خلق موقعیت اندازه آن‌ها توانمند نیستیم.


بیشتر بخوانید:تمرینات اختصاصی دو ملی پوش / شوخی بازیکنان با نامزد بهترین بازیکن سال آسیا

بیرانوند نامزد بازیکن سال فوتبال آسیا شد+ عکس

کی‌روش: در جام جهانی برای حفظ اعتبارمان بازی کردیم

بیانیه کمیته رسانه‌ای فدراسیون فوتبال درباره حواشی اخیر تیم ملی


انتهای پیام/

واکنش کارشناسان درباره عملکرد تیم ملی فوتبال ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار