دادگاه حقوق بشر اروپا ترکیه را مجرم شناخت

دادگاه حقوق بشر اروپا ترکیه را بدلیل نقض ماده ۱۸ قطعنامه حقوق بشر مجرم اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دادگاه حقوق بشر اروپا برای نخستین بار ترکیه را بدلیل نقض ماده ۱۸ قطعنامه حقوق بشر مجرم اعلام کرد.

این دادگاه در پایان روند رسیدگی به پرونده صلاح الدین دمیرتاش، رهبر محبوس حزب دمکراتیک خلق‌ها (سومین حزب بزرگ مجلس ترکیه که از سال ۲۰۱۶ به اتهام تشکیل سازمان تروریستی، عضویت در سازمان تروریستی و ارتکاب به جرم در زندان به سر می‌برد و هنوز دادگاه او به پایان نرسیده است) با اعلام اینکه ترکیه در روند محاکمه دمیرتاش حق آزادی و امنیت، حق آزادی تا پایان محرز شدن جرم و حق انتخاب آزاد را نقض کرده است خواستار آزادی هر چه سریع‌تر وی از زندان شد.

این دادگاه با اشاره به اینکه ترکیه ماده ۱۸ از قطعنامه حقوق بشر اروپا، تحت عنوان آزادی فردی را نادیده گرفته است برای نخستین بار ترکیه را از بابت نقض این ماده محکوم کرد.

بدین ترتیب دادگاه حقوق بشر اروپا این ادعا را که صلاح الدین دمیرتاش فقط بدلیل مخالفت با دولت دستگیر شده است مورد قبول قرار داد.

عبدالحمید گل، وزیر دادگستری ترکیه در پی این حکم در پاسخ به سوال خبرنگاران با بیان اینکه هنوز متن حکم دادگاه را رویت نکرده است، گفت: تصمیم نهایی در این خصوص را مراجع قانونی که روند محاکمه دمیرتاش را دنبال می‌کنند اخذ خواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار