۶ روش آسان برای درمان افسردگی/ بیماری خطرناکی که در کمین افسرده‌ها می‌نشیند

کارشناسان در پژوهش‌های خود دریافتند افسردگی به دلیل ایجاد دگرگونی در ضربان قلب می‌تواند سبب سکته‌های خطرناک شود.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ محققان دانشگاه آرهوس دانمارک با بررسی ضربان و وضعیت سلامت قلب حدود ۷۸۵۲۵۴ داوطلب در این کشور دریافتند، داوطلبان دچار افسردگی از نوع خفیف تا قوی، بیشتر از دیگران دچار علامت‌های فیبریلاسیون دهلیزی بوده‌اند.

شایع‌ترین اختلال ریتم قلب

فیبریلاسیون دهلیزی، یا آریتمی قلب، شایع‌ترین اختلال ریتم قلب دربین بزرگسالان درکشور‌های مختلف جهان است.

آزمایش برروی داوطلبان دربازه زمانی سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۳ انجام شده است و آن دسته از افرادی که دارای سلامت روان بوده اند کمترین میزان ابتلا به بیماری‌های قلبی را به خود اختصاص داده اند، دسته دیگر داوطلبان نیز که از دارو‌های استاندارد و زیر نظرپزشک برای درمان افسردگی استفاده می‌کردند علامت‌های خفیف تری از بیماری قلبی به نسب سایرین داشته‌اند.


به گفته کارشناسان نوعی رابطه مستقیم بین ذهن و قلب انسان‌ها وجود دارد، اگر فرد دچار افسردگی باشد احتمال ابتلای او به سایر بیماری‌های جسمانی به ویژه مشکل‌های قلبی افزایش می‌یابد.

علائم بروز افسردگی

از جمله دیگر بیماری‌های قلبی ناشی از افسردگی، بیماری تنگی عروق کرونر را می‌توان نام برد. افسردگی در دنیای کنونی به شدت افزایش یافته است و با علامت‌هایی چون بی‌خوابی، بدخوابی، تپش قلب نامنظم، استرس، بی‌اشتهایی یا پراشت‌هایی کاذب، احساس درد و مواردی از این دست همراه است.
کارشناسان به افرادی که به دلایل مختلف دچار افسردگی شده اند توصیه می‌کنند با مراجعه به پزشک عامل را شناسایی و کنترل کنند.

به گفته کارشناسان افسردگی شدید می تواند منجربه افکار خودکشی در بین افراد شود. بیماری فیبریلاسیون دهلیزی نیزیکی از بیماری های شایع در جهان است که به گفته کارشناسان تا سال 2030 بین 14 تا 17 میلیون نفر تنها درقاره اروپا به این بیماری مبتلا خواهند شد.

علائم بیماری  فیبریلاسیون دهلیزی

ازجمله علامت های این بیماری، تنگی نفس، خستگی، دردقفسه سینه و سرگیجه است. کارشناسان اعتقاد دارند افسردگی رابطه مستقیم با ابتلا به برخی بیماری های قلبی دارد.

مصرف داروهای ضد افسردگی زیر نظر متخصص، مشاوره با روانشناس، اصلاح شیوه زندگی و تغذیه، انجام ورزش، پیاده روی درمجاورت تابش نور خورشید دربازه های زمانی در طول روز، پوشیدن لباس های با رنگ شاد و مواردی از این دست می تواند سبب درمان و کاهش علامت های افسردگی شود.

نتیجه های این بررسی در مجله (the European Journa) منتشر شده است.

منبع:dailymail

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
خدایا همه مریضا حالشون خوب بشه مخصوصاً اونا بی که مشکلات روحی دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
انشاالله
آخرین اخبار