با رای نمایندگان صورت گرفت:

ارجاع ماده 2 طرح تنظیم برخی از مقررات مالی و اداری آموزش و پرورش به کمیسیون برنامه

طرح یک فوریتی تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با رای نمایندگان به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع شد.

ارجاع ماده 2 طرح تنظیم برخی از مقررات مالی و اداری آموزش و پرورش به کمیسیونبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 30 آبان ماه) در جریان بررسی طرح یک فوریتی تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ماده 2 این طرح را با 114 رای موافق، 61 رای مخالف و یک رای ممتنع از مجموعه 206 نماینده حاضر در جلسه به منظور بررسی بیشتر به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع دادند.

طبق ماده 2 این طرح وزارت آموزش و پرورش مکلف است بخش‌های مازاد املاک واقع در مناطق تجاری و همچنین املاک مازاد خود را با رعایت ملاحظات آموزشی و تربیتی به صورت تجاری و خدماتی راساً و یا با مشارکت بخش‌های خصوصی و تعاونی احداث و نسبت به واگذاری و اجاره آنها اقدام کنند.

همچنین واحدهای آموزشی می‌توانند در ساعت‌های خارج از فعالیت‌های رسمی آموزشگاه با تایید منطقه یا ناحیه آموزش و پرورش نسبت به اجاره فضای آموزشی خود به بخش‌های خصوصی و تعاونی جهت انجام فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی اقدام کنند.

تبصره 1_ تغییر کاربردی موضوع این بند با تشخیص ادارات کل تجهیز و نوسازی مدارس استان‌ها و نیاز به مجوز کمیسیون ماده 5 قانون شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ندارد و از پرداخت هرگونه عوارض اعم از عوارض شهرداری مانند صدور پروانه، پذیره، نوسازی و تغییر کاربری معاف است.

تبصره 2_ مدت اجرا با تشخیص منطقه یا ناحیه آموزش و پرورش مربوطه حداکثر تا مدت 10 سال تعیین می‌شود.

تبصره 3_ منابع حاصل از اجرای ماده 2 به حساب درآمد اختصاصی استان نزد خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار