فعالیت سامانه بارشی در هرمزگان/بارش باران در شرق استان

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت:سامانه بارشی که از دیشب وارد استان شده موجب افزایش ابر، وقوع رگبار، رعد و برق و باران در مناطق شرقی استان شد.

فعالیت سامانه بارشی در هرمزگان/بارش باران در شرق استان

مجتبی حمزه نژاد کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان در گفتگو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس، گفت: سامانه بارشی که از دیشب وارد استان هرمزگان شده است موجب افزایش ابر، وقوع رگبار، رعد و برق و باران در مناطق شرقی استان شد.

وی افزود:با ورود این سامانه بارشی از بامداد تا صبح امروز در شهرستان رودان ۲ و ۲ دهم میلیمتر، در میناب یک و ۲ میلیمتر، در جاسک و سردشت بشاگرد کمتر از یک دهم میلیمتر باران بارید.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: فعالیت این سامانه بارشی تا ظهر امروز در مناطق شرقی استان کمتر و به تدریج از استان خارج می‌شود.

مجتبی حمزه نژاد افزود: ورود این سامانه ناپایدار جوی همچنین موجب افزایش سرعت باد‌های غربی در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان شده است.

بر اساس اعلام کارشناس هواشناسی هرمزگان تا ساعات پایانی امشب سرعت باد در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و ارتفاع موج نیز در این مناطق به بیش از یک متر می‌رسد.

وی افزود: تمهیدات لازم برای تردد شناور‌ها درخلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان صورت گیرد.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: از فردا تا اوایل هفته آینده شرایط جوی در استان آرام می‌شود.

براساس پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان سامانه بارشی دیگری از روز شنبه ۵ آذر وارد استان می‌شود که موجب بارندگی در بیشتر نقاط استان می‌شود.

انتهای پیام/ف

وضع آب و هوای هرمزگا ن ۳۰ آبان

برچسب ها: هواشناسی ، آب وهوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.