جشنواره پویانمایی رضوی فرصتی است برای ارتقای هنرمندان استان گلستان که باید هدفمندتر برگزار شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  به مناسبت دهمین سال برگزاری جشنواره پویانمایی که همه ساله به مناسبت دهه کرامت با همکاری بنیاد بین اللملی فرهنگی امام رضا (ع) در استان گلستان برگزار می شود هفته گذشته در اختتامیه این جشنواره  در تالار فخرالدین اسعد گرگانی حضور یافتیم  و به سراغ هنرمندان، داوران  و مسئولان فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  رفتیم تا در خصوص اهداف و مشکلات این جشنواره گفتگو کنیم.

 

هدفمند بودن جشنواره پویانمایی رضوی و افزایش بخش های تخصصی

 

 جشنواره پویانمایی و اشاعه فرهنگ رضوی 

کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: جشنواره پویانمایی رضوی چند سالی  است که با همکاری بنیاد فرهنگی امام رضا علیه السلام در سراسر کشور برگزار می شود و به مدت ۱۰ سال است که گلستان میزبان مسابقات پویانمایی است.

 

هدفمند بودن جشنواره پویانمایی رضوی و افزایش بخش های تخصصی

 

کشمیری افزود: این جشنواره با اهدافی مانند اشاعه فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی، هنری مرتبط با سیره امام رضا(ع) و گرامیداشت تولیدکنندگان آثار برتر برگزار شد.

وی همچنین  در مورد آثار دریافت شده جشنواره گفت: امسال استقبال بهتری از این جشنواره شده است  و آثار رسیده حدود ۵۷ درصد افزایش یافته و بیش از  ۷۱ فیلمنامه و فیلم کوتاه داشته ایم.

کشمیری در مورد بخش های مختلف این جشنواره گفت : امسال کارگاه های آموزشی جشنواره به صورت تخصصی و به شکل منطقه ای انجام شد و هنرمندانی از استانهای هم جوار مانند مازندران و سمنان نیز حضور داشتند.

 

اهمیت جشنواره پویانمایی برای هنرمندان گلستان 

 

امامی ناظر داوران دهمین جشنواره پویانمایی رضوی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  گفت: وجود برگزاری چنین جشنواره هایی طی این سالها مزیت هایی  مانند راه اندازی دانشکده انیمیشن در گرگان و گسترش این هنر را در استان داشته است.

وی ادامه داد: همچنین این جشنواره باعث شد تا خانواده هنر در کنار هم قرار گیرند  و آثار دیگر هنرمندان را  مشاهده  و در خصوص موضوعات  معنوی و خلق تکنیک های متفاوت در آثار هنری کسب تجربه کرده و سطح فنی هنرمندان استان ارتقاء  پیدا کند 

 

هدفمند بودن جشنواره پویانمایی رضوی و افزایش بخش های تخصصی

 

افزایش بخش تخصصی جشنواره و حمایت از فیلم کوتاه

 

یک تولید کننده  فیلم کوتاه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،   گفت: پویانمایی هنری پیچیده است و از پیش تولید تا تولید نیازمند حمایت است و باید به جز کارگردان، افراد دیگر مجموعه  مانند فضاسازان ، کاراکترها و شخصیت پردازان و فیلم نامه نویسان هم دیده شوند و برگزاری کارگاه های تخصصی نیز به ارتقای کمی و کیفی این هنر کمک می کند.

وی ادامه داد : این جشنواره فرصتی برای شناسایی استعدادهای جوان شهر و روستاها است و علاوه  برایجاد انگیزه برای جوانان موجب افزایش عملکرد آنها در حوزه هنر می شود و افزودن بخش های تخصصی به جشنواره  نقش موثری در جهت تحقق آن دارد.

وی همچنین ادامه داد : برای برگزاری این جشنواره ها به  زمان و نحوه برگزاری ها توجه بیشتری شود و نشست های تخصصی با اساتید مربوطه افزایش یابد.

توکلیان داور جشنواره به  دیگر کاستی های این جشنواره اشاره کرد و گفت: داشتن دبیرخانه ثابت و دائمی، پرهیز از مستقیم گویی در فیلم ها، و شناخت صحیح جایگاه هر یک از محصولات ارسالی به جشنواره باید بررسی شود تا  در سالهای آتی شاهد کاهش مشکلات و کسب نتایج بهتری باشیم.

 

تشکیل دبیرخانه ثابت، هدفمند بودن و افزایش حجم آثار لازمه کسب اعتبار بیشتر جشنواره است

 

ثابت نیا معاون هنری بنیاد بین المللی امام رضا (ع) در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،    گفت : بر اساس پیگیری های انجام شده طی این سالها  آثار ارسالی به جشنواره پویا نمایی از لحاظ کمی بیشتر شده است اما واقعیت این است که تولیدکنندگان بیشتر به نمادهایی مانند آهو، کبوتر و صحن های حرم رضوی پرداخته اند و از محتوا غافل شده اند که این نکته قابل تامل است.

وی افزود : جشنواره باید هدفمندتر  برگزار و آموزش ها و اطلاعات بیشتری در اختیار شرکت کننده ها  به ویژه پیرامون سیره و سجایای امام رضا(ع)  قرار گیرد و نسبت به ورود آثار دقت نظر بیشتری انجام شود.

 

هدفمند بودن جشنواره پویانمایی رضوی و افزایش بخش های تخصصی

 

ثابت نیا ادامه داد: شاید یکی از دلایل ساده گرفتن ورود آثار، کسب اعتبار و افزایش حجم آثار به دبیرخانه بوده است اما از این  پس باید شرایط بهتری برای انتخاب آثار در جهت کیفی سازی آنها اتخاذ شود تا مخاطبان هم محصولات این جشنواره را بیشتر بپسندند.

کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در خصوص ایجاد دبیرخانه ثابت گفت : ایجاد دبیرخانه ثابت از برنامه های ما برای جشنواره سال آینده به منظور ارتباط بیشتر و موثرتر با هنرمندان پویانمایی کشور است و این امر موجب تولید محصولات بهتر جشنواره  می شود.

 

هدفمند بودن جشنواره پویانمایی رضوی و افزایش بخش های تخصصی

 

دهمین جشنواره پویانمایی رضوی امسال در استان گلستان و همزمان با ۱۵ استان کشور در تاریخ ۲۱ و ۲۲ آبان ماه برگزار شد.

 

گزارش از گنجا محمودی

انتهای پیام/فا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.