در سال‌های اخیر تمرکز بر روی خصوصی‌سازی آن‌هم با روش اشتباه بوده است/کارگران اولویت مسئولان نیستند معاون دبیرکل خانه کارگر بابیان اینکه خصوصی‌سازی در یک دهه اخیر تغییر مسیر داده است، گفت: این امر به اقتصاد کشور ضربات مهلکی وارد ساخته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،حسن صادقی معاون دبیرکل خانه کارگر همایش قانون کار خانه کارگر استان سمنان گفت: اقتصاد ما بر اساس قانون متشکل از سه ضلع اقتصاد دولتی، خصوصی و تعاونی است و متأسفانه در سال‌های اخیر تمرکز بر روی خصوصی‌سازی آن‌هم با روش اشتباه بوده که این امر سبب شده تا هم اقتصاد ما ضربه بخورد و هم بخش تعاونی جدی گرفته نشود.

وی در ادامه افزود: در سال‌های اخیر خصوصی‌سازی دچار تغییر شیوه و یا به‌عبارت‌دیگر ریل‌گذاری جدید شده که این امر به اقتصاد ما ضربه وارد کرده است و خصوصی‌سازی بلایی بر سر کشور آورده که آثار سوء آن سال‌ها با ما خواهد بود.

معاون دبیرکل خانه کارگر در ادامه بخش دولتی را تافته‌ای جدا بافته در نزد مسئولان دانست که امتیازات بسیاری را به خود اختصاص داده است، بیان کرد: همواره اولویت با کارکنان دولت است و اگر صحبت از حقوق، معوقات، دستمزد و غیره باشد ابتدا کارکنان دولت در اولویت هستند و در این‌ بین کارگران با بدبختی باید روزگار سر کنند چراکه در اولویت‌های مسئولان جایی ندارند.

وی تصریح کرد: پرداخت سرانه سه‌درصدی حق تأمین اجتماعی ۴۰ سال درگیر مشکلات است یعنی به‌عبارت‌دیگر باید گفت حتی یک سال در این چهار دهه هم وجود ندارد که قانون در کشور اجراشده باشد، نکته قابل‌تأمل اما اینجا است که نه‌تنها یک ریال به تأمین اجتماعی داده نمی‌شود بلکه سازمان ۱۷۸ هزار میلیارد تومان نیز از دولت طلب دارد و این باوجود تصویب قانون جای تأسف دارد.

انتهای پیام / گ

حضور معاون دبیرکل خانه کارگر کشور در سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.