نخستین سمپوزیوم مجسمه‌سازی بوستان مشاهیر امروز با حضور مدیر عامل شرکت عمران پرند برگزار شد.

نخستین سمپوزیوم‌ مجسمه‌سازی برگزار شدبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، وطن‌خواهی مدیر عامل شرکت‌ عمران پرند امروز (چهارشنبه 30|آبان) در نخستین سمپوزیوم‌ المان‌های هنری بوستان مشاهیر‌ پرند که با حضور مسئولان و مدیرعامل شرکت عمران پرند برگزار شد، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بوستان مشاهیر بزرگ‌ترین بوستان در دو بخش شمالی و جنوبی به شمار می‌رود، اظهار کرد: کل هزینه‌های انجام شده در این بوستان 60 میلیارد تومان بوده که تا یک سال و نیم آینده ساخت آن به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه فراخوان عمومی برای ارائه طرح المان‌های شهر پرند داده شده بود، گفت: بعد از ارائه 150 طرح برای ساخت مجسمه و المان‌ها،  10 طرح از بزرگ‌ترین مجسمه‌سازان کشور انتخاب و هم اکنون ساخت آنها آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت‌ عمران پرند توضیح داد: بر اساس این گزارش یکی از اهداف اصلی پروژه بوستان مشاهیر هویت‌بخشی و ایجاد پل ارتباطی بین تاریخ و فرهنگ گذشته با حال و معرفی پاسداشت‌ مشاهیر ایران زمین است.

وطن‌خواهی با بیان اینکه بر اساس جمع‌بندی چشم‌انداز و راهبرد‌های پیشنهادی، محدوده فضای سبز این بوستان به 5 پهنه تقسیم شده است افزود: هر یک از این پهنه‌ها دارای عناصر و المان‌های مخصوص به خود و شامل فضاهای مکس‌ و حرکت است.

وی یادآور شد: در طراحی این پهنه‌ها سعی بر آن بوده تا هر پهنه دارای هویت منحصر به فرد باشد و در عین حال وحدت و انسجامی بین پهنه‌ها مشاهده شود.

مدیرعامل  شرکت‌ عمران پرند تأکید کرد: طبق پهنه‌بندی صورت گرفته این سمپوزیوم‌ در 5 بسته موضوعی شامل هنر و فلسفه، شعر و ادب، علم و نجوم، طب و شیمی، تاریخ و فرهنگ ایران زمین برگزار شده و آثار در قالب المان‌های محیطی، تندیس و سردیس‌ مشاهیر مرتبط با موضوعات قید شده مورد ارزیابی و قضاوت قرار می‌گیرد.

وی در پایان گفت: شرکت عمران شهر جدید پرند با هدف حمایت از ایده‌های نو، ارتقای کیفی مجسمه‌سازی، محیطی و ایجاد زمینه حضور فعال هنرمندان مجسمه‌ساز را فراهم کرده و اولین سمپوزیوم‌ مجسمه‌سازی را برگزار کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار