برگزاری همایش آموزشی برای زعفران کاران استان کرمانشاه

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی کرمانشاه از برگزاری همایش آموزشی برای زعفران کاران استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ، ناصر مرادی رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت : همایش آموزشی برای زعفران کاران با تکیه بر حوزه تولید، فرآوری و بازاریابی، پنجشنبه (اول آذر) در اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار خواهد شد.

وی گفت : این همایش با حضور اساتید برجسته شورای ملی زعفران ایران برگزار و به شرکت کنندگان در همایش گواهینامه معتبر داده خواهد شد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی کرمانشاه با اشاره به رایگان بودن حضور در این همایش، از همه زعفران کاران و علاقمندان به کشت این محصول برای حضور در این همایش دعوت کرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی کرمانشاه در ادامه با اشاره به سابقه دیرینه زعفران کاری در استان کرمانشاه، گفت: زعفران از سالیان خیلی دور در استان کرمانشاه کشت می‌شده، اما از حدود ۹ سال گذشته کشت این محصول در برنامه استان قرار گرفته و در طول این مدت کشت زعفران در استان به حدود ۱۵۰ هکتار رسیده است.

مرادی گفت: بر اساس آزمایشات صورت گرفته در کشور‌های اروپایی زعفران تولیدی در استان کرمانشاه مرغوبیت بالایی داشته و گاه حتی از نظر کیفیت از زعفران قائنات هم مرغوب‌تر است.

وی نیاز آبی کم در کنار فروش خوب زعفران را از ویژگی‌های کشت زعفران عنوان کرد و افزود: زعفران گیاهی چندساله بوده که پس از کشت اولیه، تا هفت هشت سال بدون کشت مجدد ثمردهی دارد.

وی تاکید کرد: کشت زعفران یک کشت اقتصادی است که علاوه بر نیاز آبی کم، به مراقبت کمی هم احتیاج دارد و درآمدزایی بسیاری نیز برای زعفران کاران به همراه دارد .

 

 

انتهای پیام/د

زعفران از سالیان خیلی دور در استان کرمانشاه کشت می‌شده است

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، همایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
s.prst
۲۰:۲۳ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
سلام چرا زمان و مکان همایش اعلام نشده؟
آخرین اخبار