بهترین شیوه درمانی برای بیمارانی که دندان کشیده‌اند/ پروآرچ‌ برای چه کسانی مناسب است؟

دبیر علمی اولین کنگره ایمپلنت گفت: روش درمانی پروآرچ‌ برای بیمارانی که دندان‌های خود را کشیده‌اند بسیار مناسب است و این روش ایمپلنت‌ از نوع ثابت محسوب می‌شود.

بهترین شیوه درمانی برای بیمارانی که دندان کشیده‌اند/ پروآرچ‌ برای چه کسانی مناسب است؟به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، امین معتمدی‌ دبیر علمی اولین سمپوزیوم دوزه ایمپلنت تمام فک و متخصص جراحی لثه‌ و ایمپلنت‌ صبح امروز در مراسم اولین سمپوزیوم ایمپلنت‌ تمام فک که در مرکز همایش‌های بین‌المللی رایزن برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از نیازهای امروز بیماران ارتقای کیفیت زندگی آنها است‌ و کسی که دندان ندارد به نوعی دارای معلولیت‌ جسمی است.

وی ادامه داد: امروزه دندان‌پزشکی و حوزه ایمپلنت به سمتی پیش می‌رود تا نه تنها خواسته بیماران را برطرف کند بلکه عملکرد جویدن و زیبایی را به آنها هدیه دهد.

دبیر علمی اولین سمپوزیوم ایمپلنت‌ تمام فک بیان کرد: روش درمانی پروآرچ‌ مدت 2 سال و نیم است که به دنیا معرفی شده و با این روش درمانی فرد در عرض دو روز می‌تواند به نتیجه برسد.

معتمدی با اشاره به اینکه برگرداندن بافت‌ها و زیبایی صورت در عین گذاشتن دندان‌ها، پروسه درمان را پیچیده می‌کند، گفت: درواقع گذاشتن ایمپلنت‌ها و انجام انواع پیوندها معمولا به زمان زیادی نیاز دارند و روش درمانی پروآرچ‌ برای بیمارانی که دندان‌های خود را کشیده‌اند بسیار مناسب است و این روش ایمپلنت‌ از نوع ثابت محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: روش درمانی پرو‌آرچ‌ بر خلاف سایر روش‌های متداول‌ که بیش از یک سال درمان آنها به طول می‌انجامد بین یک تا دو روز است و جراحی در روش پروآرچ‌ به صورت غیرتهاجمی‌ انجام می‌شود و بیمار در زمان بسیار کوتاهی صاحب دندان می‌شود.

دبیر علمی اولین کنگره ایمپلنت با اشاره به اینکه در روش درمانی پروآرچ‌ تا به امروز هیچ عوارضی مشاهده نشده است، افزود: روش درمانی پروآرچ‌ یک روش کاملاً تکامل یافته است و هدف از برگزاری این کنگره آموزش و شناسایی این روش ایمپلنت‌ به پزشکان جوان است.

معتمدی‌ ادامه داد: در اولین سمپوزیوم‌ ایمپلنت‌ دو جراحی خواهیم داشت که یکی بر اساس روش متداول و غیردیجیتال‌ بیمار درمان می‌شود و در روشی دیگر طرح درمان بر اساس تصاویر 3 بُعدی‌ است.

در روش درمانی پروآرچ‌ محدودیت سنی وجود ندارد

وی با اشاره به اینکه در روش درمانی پروآرچ‌ محدودیت سنی وجود ندارد و بیماران دیابتی‌ نیز می‌توانند از این روش بهره ببرند، افزود: بیماران قلبی، افرادی که دچار پوکی استخوان پیشرفته و دیابت هستند می‌توانند برای ترمیم دندان‌های خود از روش ایمپلنت‌ پروآرچ‌ استفاده کنند همچنین بیمارانی که دوران رادیوتراپی‌ را می‌گذرانند نیز بدون هیچ مشکلی میتوانند دندان‌های از دست رفته خود را ترمیم کنند.

دبیر علمی اولین سمپوزیوم ایمپلنت‌ گفت: این روش مراقبت‌های بهداشتی بعد جراحی خود را می‌طلبد به همین دلیل پزشکان توصیه نمی‌کنند که افرادی که دچار معلولیت‌های ذهنی بوده از روش درمانی پروآرچ‌ برای ترمیم دندان‌های خود استفاده کنند.

معتمدی‌ یادآوری کرد: در کشورهای اسکاندیناوی‌ انجام ایمپلنت‌ به روش پروآرچ‌ تحت پوشش کامل بیمه قرار دارد ولی در ایران هنوز روش پروآرچ‌ تحت پوشش بیمه قرار ندارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.