7 درصد کاهش آب مصرفی مردم اصفهان در سال جاری/ فرهنگسازی مصرف آب متوقف نشده است

مدیر روابط عمومی آبفا استان اصفهان گفت : مردم اصفهان ظرف 6 تا 7 ماه گذشته بیش از 7 درصد مصارف خود را کاهش دادند که نتیجه ی فرهنگسازی، تلاش و اطلاع رسانی رسانه های جمعی و همراهی مردم اصفهان بوده است.

بنی طبا مدیر روابط عمومی آبفا استان اصفهان در گفت و گو ی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،با اشاره به اینکه مردم اصفهان از شهریور امسال با افت فشارآب مواجه نبوده اند گفت  : مردم اصفهان ظرف 6 تا 7 ماه گذشته بیش از 7 درصد مصارف خود را کاهش دادند که نسبت به سال گذشته رقم قابل توجه و معنی داری در سطح کشور است

وی این کاهش را  نتیجه ی فرهنگسازی گروه های مرجع،  تلاش و اطلاع رسانی رسانه های جمعی و همراهی مردم  اصفهان عنوان کرد.  

بنی طبا همچنین بر ادامه روند فرهنگسازی های مدیریت مصرف درپاییز و زمستان تاکید کرد و اذعان داشت: فعالیت های فرهنگی کنترل مصرف آب در اصفهان از صدا و سیما متوقف نشده و فقط به تابستان بسنده نمی کنیم و این فعالیت ها را ادامه خواهیم داد.

مدیر روابط عمومی اداره آب و فاضلاب استان اصفهان درباره ی کیفیت و کمیت آبرسانی به روستاها گفت : 300 روستا در حوزه ی آبریز زاینده رود که متولی آن شبکه ی آب و فاضلاب روستایی است اما آب مصرفی آنها از شبکه ی شهری اصفهان تامین می شود ولی آب مصرفی سایر روستاهای استان اصفهان از شبکه ی آبی و فاضلاب روستایی تامین می شود.

وی با اشاره به سیاست های وزارت نیرو و برنامه های استاندار اصفهان درباره ی کاهش یا قطع  وابستگی های صنایع پرمصرف به آب زاینده رود گفت : برنامه هایی تا پایان سال هدف گذاری کرده ایم تا صنایعی که میزان مصرفشان قابل توجه است، وابستگی شان به آب زاینده رود به صفر برسد.

وی در ادامه گفت : صنایعی مانند ذوب آهن مکلف شده است تا 3 سال آینده میزان وابستگی به آب زاینده رود را به صفر رسانده و از پساب استفاده کنند؛همچنین چنین تدابیری برای پالایشگاه های اصفهان ، فولاد مبارکه و حتی صنایع کوچکتر هم گرفته شده است.

وی در پایان درباره حفرچاه برای جبران کمبود آب شرب گفت : در زمستان 96 که با کاهش شدید میزان بارش روبرو بودیم هدفگذاری هایی برای حفر 70 حلقه چاه داشتیم که امسال با توجه به میزان بارش ها برای افزایش این میزان حفر چاه برنامه ای نداریم و همان 70 حلقه چاه کفایت می کند.

 

انتهای پیام /س

وضعیت آبرسانی در اصفهان

برچسب ها: وزارت نیرو ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار