دریافت آبگرمکن خورشیدی برای روستا‌های حاشیه جنگل نشینان مهاباد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: آبگرمکن‌های خورشیدی برای ترویج استفاده از انرژی پاک و جایگزینی سوخت‌های فسیلی و هیزمی به روستاهای حاشیه نشین این شهرستان داده می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، مجید پاتو رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت:تعدادی از این آبگرمکن‌های خورشیدی در روستا‌های 'دول بهار' و 'آفان' در بخش خلیفان مهاباد توزیع شده است و روستاییان از استفاده آن‌ها رضایت کامل دارند.

وی افزود: قرار است در ماه‌های آینده بیش از ۲۰۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در بین روستا‌های حاشیه جنگل‌های مهاباد توزیع شود که هزینه هر دستگاه ۴۵ میلیون ریال است.

وی ادامه داد: با نصب این آبگرمکن‌های خورشیدی، استفاده روستاییان از چوب جنگل کمتر شده و همین امر باعث حفاظت بیشتر جنگل‌های بلوط می‌شود.

پاتو اظهار داشت: انرژی خورشیدی منبعی قابل دسترس، رایگان و تجدید پذیر است که استفاده از آن میزان قابل توجهی از وابستگی جنگل نشینان به سوخت‌های فسیلی و چوب درختان جنگلی را کاهش می‌دهد.

رئیس اداره منابع طبیعی مهاباد گفت: در این شهرستان بیش از ۱۹۷ هزار هکتار مراتع روستایی و ییلاقی و یک هزار هکتار جنگل وجود دارد که جنگل‌های مهاباد بیشتر در مناطق غربی و در روستا‌های کاولان و کوران واقع شده است.

به گزارش ایرنا، جنگل‌های این شهرستان که جزو جنگل‌های زاگرس شمالی بوده در طول بیش از ۵۰ هزار سال گذشته تشکیل شده و به لحاظ محافظت از منابع آب و خاک، تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، مصارف درمانی، توانایی‌های اکوتوریستی و ارزش‌های زندگی، دارای اهمیت زیادی است.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

انتهای پیام / س  خ

جنگل نشینان در مهاباد آبگرمکن خورشیدی دریافت می‌کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.