در گفت و با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

دلیل گریه های پیاپی و بی‌پایان نوزاد چیست؟

فوق تخصص نوزادان گفت: علت این عارضه هنوز مشخص نیست اما از علل شایع آن حساسیت نوزاد به تغذیه مادراست.

هادی سماعی فوق تخصص نوزادان در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، درباره کولیک نوزادان اظهار کرد: به طور کلی گریه‌های پیاپی و بی پایان نوزاد که بدون هیچ علتی آغاز می‌شود و همراه با نشانه‌های فیزیکی را کولیک می‌گویند؛ این اتفاق در سن 2 تا 3 هفتگی نوزاد شروع و در هفته‌های ششم به اوج خود رسیده و تا 3-4 ماهگی ادامه خواهد داشت.


بیشتر بخوانید: با این ترفندها سریعا گریه نوزاد را بند بیاورید+ تصاویر


وی درمورد علل بروز کولیک گفت: علت دقیق کولیک هنوز مشخص نیست اما ژنتیک می‌تواند عاملی برای آن باشد، البته عواملی دیگر مانند حساسیت به شیر خشک و یا تغذیه مادر و رفلاکس نیز می‌توان در این اختلال تاثیر‌گذار باشد.

دلیل گریه های پیاپی و بی‌پایان نوزادان چیست؟

فوق تخصص نوزادان درباره علائم ونشانه کولیک بیان کرد: گریه های که هر روز در یک زمان معین، معمولا در اواخر بعدازظهر و اوایل شب اتفاق می‌‌افتد و3-4 ساعت طول می‌کشد، از نشانه بارز کولیک است .

سماعی ادامه داد: از نشانه‌های دیگر کولیک نوزادان می‌توان به مواردی چون جمع شدن پاها به سمت شکم، مشت کردن دست‌ها، نامنظم شدن خواب نوزاد و گریه هنگام شیر خوردن اشاره کرد.


بیشتر بخوانید: از ترجمه گریه نوزاد خود چه می‌دانید؟


وی درباره تشخیص کولیک نوزادان گفت: یک معاینه فیزیکی و شرح حال گرفتن از نوزاد تعیین می‌کند که نوزاد مشکل انسداد روده دارد یا مبتلا به کولیک شده است.

دلیل گریه های پیاپی و بی‌پایان نوزادان چیست؟

فوق تخصص نوزادان درمورد درمان کولیک بیان کرد: کولیک بخشی از زندگی نرمال نوزادان است و اختلالی مضر محسوب نمی‌شود از این رو تجویز دارو خیلی توصیه نمی‌شود، اما ممکن است پزشک برای درمان، قطره پروبیوتیک تجویز کند.

انتهای پیام/

علائم کولیک نوزاد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار