"سفر به آلبانی"/ از کدام اماکن دیدن کنیم و چه غذایی بخوریم؟!

آلبانی کشوری است در جنوب شرقی قاره اروپا با جمعیتی حدود دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر و نظام سیاسی آن دموکراسی پارلمانی است.

گردشگری و بازدید از اماکن دیدنی در کشور‌های مختلف جزو یکی از سرگرمی‌ها و شگفتی‌هایی است که هر انسانی می‌تواند آن را به خود هدیه دهد و از آن لذت ببرد. یکی از کشور‌هایی که برای جهانگردی و بازدید می‌توان انتخاب نمود، آلبانی است که در قاره اروپا واقع شده است و امروز باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد اطلاعاتی را پیرامون سفر به این کشور و اماکن گردشگری آن در اختیار شما قرار دهد.

معرفی کشور آلبانی

آلبانی کشوری است که در جنوب شرقی قاره اروپا واقع شده است.

پایتخت این کشور تیرانا است که شهری زنده و پرجنب و جوش محسوب می‌شود. در این شهر ساختمان‌ها و پیاده رو‌های آن نیز بسیار جذاب و سرگرم کننده است. این شهر دیوانه کننده است و با داشتن موزه ها، رستوران‌های رنگارنگ، صدای خوشحالی مردم و ... تحت هیچ شرایطی کسل کننده نیست.


این مطلب را از دست ندهید: راهنمای سفر به آلمان + جاذبه‌های گردشگری آلمان


جمعیت آلبانی دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر و جمعیت پایتخت آن ۴۲۱ هزار نفر است. نظام سیاسی آلبانی دموکراسی پارلمانی است.

واحد پول این کشور لک نام دارد و اقتصاد آن در حالت گذار به بازار آزاد است.

۹۵ درصد مردم این کشور از تبار آلبانیایی و بقیه بیشتر یونانی هستند.

۷۰ درصد مردم آلبانی مسلمان و ۳۰ درصد مسیحی هستند.

در حدود یک‌سوم این کشور جنگلی است و آلبانی از نظر گونه‌های گیاهی کشوری غنی است.

گردشگری آلبانی

قلعه اسرار آمیز رزافا Rozafa Castle

قلعه اسرار آمیز رزافا در نزدیک شهر Shkodrr واقع شده است.


این مطلب را از دست ندهید: ایرانی‌ها به کدام کشور‌ها بیشتر سفر کرده‌اند؟


این قلعه را افسانه و عرفان‌های بسیاری احاطه کرده اند. با توجه به افسانه‌ها سه برادر سعی بر ساخت این قلعه داشتند، اما متاسفانه موفق نشدند. هر چه که در روز تلاش می‌کردند در شب می‌دیدند که واژگون شده است. از این رو برای حفظ ساختار قلعه تصمیم می‌گیرند اولین همسری که در روز بعد برایشان غذا می‌آورد را قربانی کنند. متاسفانه همسر جوان‌ترین برادر اولین کسی بود که برای همسرش غذا آورد. از این رو مجبور به قتل او کردند و او فداکارانه پذیرفت و جسد آن را داخل قلعه دفن کردند. البته این افسانه بسیار ادامه دارد که ما تا همین جا ذکر کردیم. این افسانه تنها در اروپای شرقی نیست، چون نظیر آن در رومانی نیز اتفاق افتاده است. اما فراتر از افسانه‌ها قلعه رزافا نماد شهر شکودر Shkodrr شناخته می‌شود. حتما از آن و موزه بسیار جالبش که در حیاط وجود دارد، دیدن کنید.

کوهنوردی در ارتفاعات آلبانی

کوه کوراب Korab بلندترین کوه کشور است و قله‌های غول پیکر آن مرز آلبانی و مقدونیه را تشکیل می‌دهند. این کوه زیباترین طبیعت کشور شناخته شده و در دامنه آن دو رودخانه وجود دارد. صعود از سمت مقدونیه به مجوز نیاز دارد، اما از سمت آلبانی مورد ندارد. همین طور مسیر‌هایی برای پیاده روی وجود دارد که می‌تواند برای علاقه‌مندان به طبیعت جذاب باشد. کوراب آبشاری رویایی با ۱۳۰ متر ارتفاع دارد که در فصل بهار زیبایی دو چندانی به منطقه می‌بخشد.


این مطلب را از دست ندهید: ایران در جمع امن‌ترین کشورهای جهان برای مسافرت


اگر به ورزش‌های زمستانی نیز علاقه‌مند باشید قسمت‌هایی از این کوه همیشه سفید پوش هستند. در این منطقه غار‌های یخی نیز وجود دارد که می‌تواند برای ماجراجویان ایده آل و سرگرم کننده باشد.

موزه تاریخ ملی National Historical Museum

تاریخ افتتاح موزه تاریخ ملی به سال ۱۹۸۲ بر می‌گردد و بزرگترین و غنی‌ترین موزه در کشور نیز شناخته شده است.

برای دسترسی به این جاذبه مهم کافیست به شهر و پایتخت کشور یعنی تیرانا سفر کنید.


این مطلب را از دست ندهید: راهنمای سفر به کردستان/اماکن دیدنی/هتل ها +فیلم گردشگری و دانلود نقشه


موزه تاریخ ملی در هشت بخش تشکیل شده است و تاریخ غنی مردم آلبانی را به نمایش میگذارد. در این میان مهم‌ترین بخش آن غرفه قدیم است که بیش از ۴۰۰ آیتم از اواخر دوران پائولیت تا اول قرون وسطی به نمایش گذاشته شده است. دیگر مجموعه‌های مهم موزه شامل سکه‌های نقره‌ای و برنزی از قرن ۵ میلاد و مجسمه‌ها هستند. غرفه ملی رنسانس و غرفه استقلال هم از جالب‌ترین بخش‌ها به حساب می‌آید.

دریاچه زیبای اسکادار Lake Skadar

اسکادار دریاچه‌ای زیبا و شبیه به دلفین که بزرگترین در تمام منطقه بالکان است و پارک ملی محافظت شده‌ای به اندازه ۴۰۰ کیلومتر مربع دارد. همین طور این منطقه به عنوان اصلی‌ترین زیستگاه پرندگان در قاره اروپا شناخته و مشهور شده است. اینجا فوق العاده زیباست و کوه‌های شیب‌دار سبز، صومعه ها، آب‌های شفاف و روشن و نیلوفر‌ها جذاب آنرا چندین برابر کرده اند. در اطراف دریاچه روستا‌هایی وجود دارند که نهایت آرامش را به شما القا می‌کنند. کافیست دوچرخه بگیرید و آن حوالی رکاب بزنید. دریاچه اسکادار فوق العاده محبوب است برای دوستداران طبیعت و علاقه‌مندان به فضای باز. جالب اینجاست که این دریاچه هم افسانه‌ای دارد و آن این است که توسط اشک‌های یک پری به وجود آمده است. ممکن است خیالی باشد، اما پس از دیدن آن و فضایی جادویی، به این باور‌ها اعتقاد پیدا خواهید کرد.

قلعه پورتو پالرمو Porto Palermo Castle

بازدید از قلعه پورتو پالرمو می‌تواند از بهترین تجربه‌های سفرتان به کشور آلبانی باشد. متاسفانه گردشگران بسیار کمی از آن بازدید می‌کنند، چون مسیر آن از جاده اصلی خارج است. درب این قلعه قفل است و با پرداخت ۱ دلار می‌توانید داخل شده تا آن را به معنای واقعی کشف کنید. اگر سفری به جنوب آلبانی داشتید، حتما از این قلعه بازدید کنید چرا که بسیار سرگرم کننده و جذاب است.

قلعه برات را Berat Castle

قلعه برات از برجسته‌ترین جاذبه‌های شهر برات است و درست بالای رودخانه Osum قرار دارد. این قلعه قدمتی ۲۵۰۰ ساله دارد و در میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. اگر امکان سفر به این شهر را داشتید، حتماً از قلعه و زیبایی‌های آن بازدید کنید.

شکم گردی در کشور آلبانی

با توجه به نفوذ ۴۰۰ دولت عثمانی در این کشور اکثر غذا‌هایی که می‌توانید در آلبانی پیدا کنید رنگ و بوی غذا‌های ترکیه را می‌دهد، اما علاوه بر ترکیه نشانی از فرهنگ غذایی یونان و ایتالیا هم در غذای آلبانی قابل مشاهده است.


این مطلب را از دست ندهید: راهنمای سفر به ایتالیا +جاذبه‌های گردشگری ایتالیا


در ادامه تعدادی از غذا‌های محبوب آلبانی را معرفی می‌کنیم.

گوشت گوساله یا مرغ با گردو

این غذای کمی به ماکارانی خودمان در ایران شباهت دارد. ترکیبات این غذای جالب تخم مرغ همزده، سیر، کره، گوشت گوساله یا گوشت مرغ و گردوی خرد شده می‌باشد. غذای فوق العاده لذیذی است در اکثر رستوران‌های تیرانا می‌توانید این غذا را پیدا کنید.

کوفته قلقلی با تخم‌مرغ و سس لیمو

به نظر می‌رسد کوفته در همه جای دنیا طرفدار دارد و هر کشوری آن را به سبک خود پخته و سرو می‌کند. مردم آلبانی کوفته‌های خود را با استفاده از گوشت قلقلی، برنج، ادویه و پیاز طبخ کرده و آن را با سس لیمو یا آبلیمو سرو می‌کنند.

سوپ لوبیا

سوپ غذایی است که در تمامی کشور‌های جهان می‌توانید انواع مختلف و خوشمزه‌ آن را پیدا کنید در کشور آلبانی سوپ لوبیا یکی از معروف‌ترین سوپ‌ها بین مردم می‌باشد. ترکیبات این سوپ حبوبات، پیاز، روغن زیتون، گوجه یا سس گوجه، نعناع و دیگر سبزیجات تازه همراه با ادویه‌های تند هستند.

گوشت بره پخته شده و ماست

یکی از پرطرفدارترین کشور‌های آلبانیایی که طرفداران زیادی در این کشور دارد گوشت بره پخته شده و ماست است؛ که ترکیبی از گوشت بره، کره، برنج، نمک، فلفل، تخم مرغ و ماست می‌باشد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.