وحید تاج در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

خواندن تیتراژ تلویزیونی تجربه فوق العاده‌ای بود/ آلبوم «باغ بی باران» به زودی منتشر می‌شود

خواننده سنتی کشورمان گفت که تجربه خواندن تیتراژ سریال همسایه‌ها بازخورد خوبی در فعالیت‌های هنری او داشته است.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، وحید تاج خواننده موسیقی سنتی و جوان کشورمان است که تجربه همکاری با بزرگانی چون فرهاد فخر الدینی، فریدون شهبازیان و دیگر موزیسین‌ها را در کارنامه خود دارد.

بیشتر بخوانید:کنسرت «شبی با فخر موسیقی ایران»

خواندن تیتراژ تلویزیونی تجربه‌ی فوق العاده‌ای بود

تاج که تحصیلات دانشگاهی اش در حوزه آهنگسازی است، با تسلط بر موسیقی ایرانی، کار‌هایی را تولید کرده که بعضی از آن‌ها ماندگار شده و بار‌ها در گوش علاقه‌مندان به هنر اول شنیده شده است. او در همکاری خود با تلویزیون قطعه «مست عشق» را برای تیتراژ سریال همسایه‌ها خواند. این قطعه به دلیل استقبال خوب مخاطبانِ جبه جادویی به یکی از آثار ماندگار وحید تاج تبدیل و بار‌ها در فضای مجازی میان کاربران بازنشر شد.

پس از همکاری تاج با فرهاد فخر الدینی موزیسین کشور در کنسرت شبی با فخر موسیقی ایران، خبری از این خواننده نبود. به این بهانه با وحید تاج گفتگویی ترتیب دادیم.

وحید تاج در خصوص آخرین فعالیت هایش به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مشغول آماده سازی خود و گروهم برای برگزاری کنسرت‌ها هستم. کنسرت‌ها از شهرستان‌ها آغاز می‌شود و در اواخر سال ان شاء الله کنسرتی هم در تهران خواهیم داشت.

وی درباره تولیدات جدیدش اظهار کرد: آلبومی با نام «باغ بی باران» آماده انتشار است. این اثر جمعه ۹ آذر در موسسه نشنال جئوگرافی واقع در میدان آرژانتنین رونمایی می‌شود. آهنگساز آلبوم هومن مهدویان است. «باغ بی باران» شامل مجموعه تصانیفی از شاعرانی چون حسین منزوی، بیژن ترقی، علی معلم و یکی دو شاعر دیگر است. هدفی که در کار‌های قبلی مد نظرم بود، در این آلبوم نیز اعمال شده است. آلبوم «باغ بی باران» شامل هفت قطعه است و تمامی قطعات تک خوانی است.

خواندن تیتراژ تلویزیونی تجربه‌ی فوق العاده‌ای بود

تاج افزود: علاوه بر برنامه کنسرت‌ها و انتشار آلبوم، مراحل آماده سازی چند تک آهنگ هم به پایان رسیده است که فکر می‌کنم در همین روز‌ها به نوبت عرضه شود.


بیشتر بخوانید: وحید تاج با «همنوازان تاج» روی صحنه می‌رود


این خواننده موسیقی سنتی در خصوص همکاری خود با تلویزیون برای تیتراژ «همسایه ها» بیان کرد: پس از صحبت‌های فراوان با عوامل فیلم، تیتراژ سریال همسایه ها را خواندم. در این اثر که نامش «مست عشق» بود، خودم آهنگسازی را انجام دادم. همکاری با تلویزیون متفاوت و پیچیده‌تر از دیگر کارهاست. خواندن تیتراژ تلویزیونی خاطره‌ بسیار خوبی بود و خدارا شکر مردم هم کار را دوست داشتند. حضور در تلویزیون برایم تجربه فوق العاده‌ای بود. فعلا پیشنهاد جدیدی برای خواندن تیتراژ به دستم نرسیده است.

خواندن تیتراژ تلویزیونی تجربه‌ی فوق العاده‌ای بود

تاج با اشاره به تنوع و ریتم متفاوت قطعه «مست عشق» گفت: رشته تحصیلی من موسیقی و آهنگسازی، حرفه‌ اصلی من است. به هر حال بدم نمی‌آید، کار‌های جدی و استخوان دار را با تنوع فراوان در ملودی و آهنگسازی و حتی آواز تجربه کنم. بخش عامه‌ای از سازبندی‌ها و تنظیم اثر «مست عشق» را خودم انجام داده بودم و سپس از آزاد میرزاپور که موزیسین بسیار قدری است، خواستم این آهنگسازی را به کمال برساند و آرایشش را بهتر کند. آزاد هم تغییرات خوبی را اعمال کرد و رنگ آمیزی ارکستر را کمی تغییر داد. در این قطعه در ساز سرنا و در کوبه ای‌ها ضرباهنگ فراوانی مد نظر قرار گرفت که باعث ریتم‌ متنوع شد. این تغییرات باعث شد که قطعه رنگ و لعاب جدیدی نسبت به کارهای قبلی پیدا کند.

خواندن تیتراژ تلویزیونی تجربه‌ی فوق العاده‌ای بود

انتهای پیام/

آخرین اخبار از فعالیت‌های هنری وحید تاج

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار