نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی:

دولت تنها زمان انتخابات گلستان را می‌بیند/ کم‌کاری مدیران استانی را استاندار گلستان باید نظارت کند

نماینده مردم گرگان گفت: استان گلستان همیشه در انتخابات‌های مختلف حضور گسترده و فعال داشته، اما در دریافت خدمات همیشه مظلوم قرار می‌گیرد
و متاسفانه دولت موقع رای‌گیری با گلستان است و موقع خدمات با گلستان نیست.
 
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، نبی هزارجریبی نماینده مردم گرگان و آق‌قلا   امروز در خصوص حوادث پیش آمده در بریدگی‌های غیراستاندارد جاده‌های استان گلستان اظهار کرد: متاسفانه در آخرین سانحه رانندگی در این بریدگی‌های غیراستاندارد، دو تن از خادمان کشور (نوربخش و تاج‌الدین) را از دست دادیم که ضربه بزرگی بود و حتی این اتفاق باعث امتیاز منفی برای استان گلستان شد.

وی ادامه داد: قرار بود فراکسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی را برای آذر ماه به استان گلستان دعوت کنم و این عزیزان به استان گلستان بیایند که بعد از این حادثه دوستان در صحن به من اعلام کردند ما به دلیل نداشتن امنیت جاده‌های استان به گلستان نمی‌آییم.

نماینده مردم گرگان و آ‌ق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به دلیل این اظهار نظر همکارانم در مجلس شورای اسلامی خجالت کشیدم، اضافه کرد: ضعف و کم‌کاری مدیران استانی را استاندار گلستان باید نظارت کند و همانطور که آمار‌های بالا برای اشتغال ارائه می‌دهد، آماردرباره امنیت جاده‌ای را هم ارائه دهد.

نقد جدی هزارجریبی درباره نصب سرعت‌گاه قبل از بریدگی «شصت‌کلاته»

هزارجریبی تاکید کرد: علاوه بر این دو عزیز مسوول که جان خود را در حادثه رانندگی از دست دادند، عزیزان دیگری از شهروندان و هم‌استانی‌ها را هم در همین بریدگی‌های ناایمن و غیراستاندارد بر اثر سوانح رانندگی از دست داده‌ایم که نشان می‌دهد باید به صورت ویژه به این مقوله توجه شود.

وی با نقد جدی نسبت به نصب سرعت‌کاه قبل از بریدگی «شصت کلاته» گرگان، اضافه کرد: این اقدام مسیر اصلی بزرگراهی شمال کشور است که با نصب این سرعت‌کاه به طور قطع تلفات رانندگی بیشتری خواهیم داد.

نماینده مردم گرگان و آ‌ق‌قلا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در خصوص این موضوع به استاندار و مسئولان مرتبط با حوزه راه تذکر دادم و به نظرم این اقدام یک اقدام پوپولیستی بوده است.

هزارجریبی با ضرورت نصب بریدگی «یوترن» به جای بریدگی‌های غیراستاندارد در سطح جاده‌های استان، گفت: همانطور که مطلع هستید دستور وزیر برای این اقدام را اخذ کردیم و به استان ابلاغ شد و حتی دو ماه گذشته من با آقای «حسن‌نیا» در راهداری کل کشور دیدار داشتم و معاون ایشان با راهداری گلستان تماس داشته و دستور اقدام را صادر کردند و از استان هم پیام «چشم» ارسال شد، اما اقدامی صورت نگرفت و این حادثه رخ داد.

وی تاکید کرد: من روز سه‌شنبه تذکر جدی را در مجلس برای آقای رئیس جمهور، وزیر محترم راه و شهرسازی و متعاقب آن تذکر جدی و شدیدی را برای مسوولان استان گلستان خواهم داشت.

نماینده مردم گرگان و آ‌ق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رانندگان حاضر هستند در صورت وجود بریدگی استاندارد، مصافت بیشتری را برای دور زدن استفاده کنند، اظهار کرد: نکته دیگر این است، اگر شما نمی‌توانید تمام بریدگی‌ها را به صورت «یوترن» اجرا کنید، حداقل به تعداد محدودتر بریدگی‌ها را اجرا کنید تا رانندگان با اطلاع از اینکه جلوتر بریدگی استاندارد وجود دارد، به جای استفاده از بریدگی‌های ناایمن از بریدگی‌های استاندارد و ایمن استفاده کنند.

ضعف مدیریت علت  اجرا نشدن دوربرگردان‌های استاندارد است

هزارجریبی در پاسخ به این سوال که مدیران مرتبط اظهار می‌کنند بودجه لازم برای اجرای این بریدگی‌ها به اندازه لازم وجود ندارد، تاکید کرد: پس این همه کار‌هایی که انجام می‌شود بودجه از کجا می‌آید؟، یک ماه گذشته یک و نیم میلیارد تومان بودجه برای روکش آسفالت مسیر سه راه «عطا آباد» به «اوش تپه» مصوب شد، اما هنوز روکش این مسیر انجام نشده است.

وی اضافه کرد: این مسیر یکی از مسیر‌های با وضعیت بسیار بد، اما پرترددی است که هر هفته سوانح رانندگی منجر به فوت در این مسیر رخ می‌دهد.

نماینده مردم گرگان و آ‌ق‌قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: مدیران ما باید مدیران اجرایی باشند نه مدیران میزی که فقط در اتاقشان بنشینند.

هزارجریبی در پاسخ به این سوال که از بودجه ۹ و نیم میلیارد تومانی که اولویت هزینه آن در اختیار نمایندگان مجلس است، شما چه میزان به حوزه راه اختصاص داده‌اید، گفت: از این میزان بودجه ۲ میلیارد تومان برای راه‌آهن گرگان به مشهد مقدس اختصاص دادم، ۲ میلیارد تومان را برای حوزه‌های علوم پزشکی و بهداشت و درمان در نظر گرفتم، ۲ میلیارد تومان برای سالن‌ها و خانه‌های ورزش اختصاص دادم، ۲ میلیارد تومان هم برای طرح‌های هادی روستایی و باقی آن هم در حوزه‌های دیگر در نظر گرفتم.

وی در پاسخ به اینکه برای حوزه راه هیچ بودجه‌ای در نظر نگرفتید، گفت: خیر، کل بودجه عددی نبوده که برای این حوزه اختصاص دهم، چون حوزه راه بودجه لازم را دارد و تمام موضوعاتی که این ۹ و نیم میلیارد را به آن اختصاص دادیم موضوعات مهم و اساسی استان بوده است.

نماینده مردم گرگان و آ‌ق‌قلا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بودجه در حوزه راه وجود دارد و به نظرم ضعف مدیریت باعث عدم اجرای این دوربرگردان‌ها می‌شود.

تذکر جدی‌ام به رئیس جمهور را سه‌شنبه مطرح خواهم کرد

هزارجریبی تاکید کرد: شاید دوستان توان اجرای ۶ دوربرگردان استاندارد که من مجوزش را برایشان گرفتم ندارند، اما توان مالی اجرای دو دوربرگردان را که دارند، چرا این دو دوربرگردان را اجرا نمی‌کنند.

وی اضافه کرد: زمانی که وزیر و مسئولان در وزارتخانه به استان می‌گویند این پروژه را اجرا کنید یعنی بودجه آن وجود دارد که می‌گویند اجرا کنید و اینکه چرا اجرا نمی‌کنند جای سوال دارد.

نماینده مردم گرگان و آ‌ق‌قلا در مجلس شورای اسلامی در خصوص تذکر به رئیس جمهور در این حوزه، گفت: به طور قطع سه‌شنبه تذکرم را در مجلس قرائت خواهم کرد و این موضوع خیلی مهم است که چرا دولت استان گلستان را در این مباحث نمی‌بیند.

هزارجریبی گفت: استان گلستان همیشه در انتخابات‌های مختلف حضور گسترده و فعال داشته، اما در این مباحث همیشه مظلوم قرار می‌گیرد و متاسفانه دولت موقع رای‌گیری با گلستان است و موقع خدمات با گلستان نیست.
 
منبع : فارس
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.