برداشت بیش از 24 هزار تن چغندر قند در اردبیل

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل گفت: پیش بینی می شود بیش از 24 هزار تن محصول چغندر قند از مزارع شهرستان اردبیل برداشت شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهروز آقازاده، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل افزود: برداشت چغندر قند از سطح 400 هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان همچنان ادامه  دارد  و پیش بینی می شود بیش از 24 هزارتن محصول چغندر قند از این مزارع برداشت شود.

وی تصریح کرد: نرخ خرید تضمینی اعلامی دولت برای  محصول چغندرقند در سال زراعی 96-97 حدود 3 هزار ریال تعیین شده و محصول تولیدی این شهرستان پس از برداشت تحویل کارخانه قند مغان می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل در ادامه سخنان خود اظهار کرد: استفاده از سیستم های آبیاری تحت فشار، تغذیه گیاهی، رعایت اصول صحیح کاشت، داشت و برداشت و حمل به موقع به کارخانه های قند تاثیر بسزایی در افزایش کمیت و کیفیت و عیار قند محصول تولیدی دارد.

آقازاده  از چغندرکاران منطقه درخواست کرد که با توجه به شرایط نامناسب جوی حاکم بر منطقه در اسرع وقت کار برداشت چغندرقند و تحویل به کارخانه قند را به اتمام برسانند.

وی  افزود: چغندرقند گیاهی است از تیره اسفناج که به صورت یکساله کشت می شود و شرایط آب و هوایی منطقه اردبیل جهت کشت این محصول بسیار مناسب بوده و محصول تولیدی از عملکرد و کیفیت مطلوبی برخوردار است.

انتهای پیام/ح

نرخ خرید تضمینی چغندرقند 3 هزار ریال تعیین شده است

برچسب ها: چغندرقند ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.