آمار‌هایی عجیب از پردرآمدترین مشاغل در ایران/ با تدریس کنکوری زیست‌شناسی پول پارو کنید!

مدیر شعبه سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی فارس درباره مشاغل پردرآمد ایران توضیحاتی ارائه داد.

آمار‌هایی عجیب از پردرآمدترین شغل‌ها در ایران!به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  انتشار آمارهایی درباره پردرآمدترین شغل ها در ایران، انگلیس و آمریکا در یک همایش، بازنشر قابل توجهی در سایت ها و شبکه های اجتماعی داشت. ظاهرا در همایش آشنایی با مشاغل پردرآمد ایران و برخی کشورهای جهان، مدیر شعبه سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی فارس درباره مشاغل پردرآمد در ایران گفته است: «بر اساس مطالعات علمی انجام شده در سال 93، جراحان پلاستیک و قلب، دندان پزشکان فوق تخصص، طراحان لباس و مدرسان کنکور زیست شناسی در صدر مشاغل پردرآمد ایران قرار داشتند.» اکبر زاهدیان در ادامه گفته است: «طبق مطالعات انجام شده در آمریکا، پزشکان متخصص و جراحان و روان شناسان و پزشکان عمومی، بیشترین میزان درآمد را کسب می کنند اما بالاترین میزان درآمد در انگلستان به مدیران بازاریابی، مدیران و مقامات ارشد شرکت های مالی، کارگزاران مالی و ... تعلق دارد.» در ادامه در گفت و گویی با این مسئول، پیگیر جزئیات این آمارها و منابع آن شدیم.

آیا عدد دقیقی از میزان درآمد این مشاغل پردرآمد هم منتشر شده است؟

از عدد دقیق درآمدهای این مشاغل که اطلاعی ندارم و فقط رده بندی اش اعلام شده است. ضمن این که این آمارها منبع دارد و بر اساس منابعی که از آن ها گرفته شده در این همایش ارائه شده است.

به طور مثال، مقدور است که منبع این قسمت از آمار را که پنجمین شغل پردرآمد در ایران مربوط به مدرسان کنکور زیست شناسی است، معرفی بفرمایید؟

از این موضوع اطلاع ندارم ولی منابع اش موجود است. وقتی در یک همایش معتبر چنین آماری منتشر می شود، مطمئن باشید که منابع هم ارائه شده است.


بیشتر بخوانید:پردرآمدترین مشاغل در ایران کدام اند؟


به نظر شما این آمار درباره درآمد طراحان لباس و مدرسان کنکور زیست شناسی منطقی است؟

اولا منابع همه آمارها مشخص است. ثانیا باید توجه داشت که نمی شود چنین آمارهایی را به همه نسبت داد. برخی از این افراد شاغل در این کارها، در این رده بندی قرار گرفته اند. در این بین، ممکن است که منابع دیگر، رده بندی های دیگری داشته باشند.

با توجه به این که گفته اید این مطالعات در سال 93 انجام شده، آیا تحقیق جدیدتری در این حوزه انجام نشده است؟

من اطلاعی ندارم.

آمارهای الکی که نباید جدی گرفته شود

همان طور که در این مصاحبه خواندید، آمار پردرآمدترین مشاغل ایران که خیلی زود به یکی از پربازدیدترین پست های شبکه های اجتماعی تبدیل شد،در حد پیگیری ما نه منبع دقیق و مشخصی دارد و نه توسط یک مسئول یا کارشناس بلند پایه یا کشوری مطرح شده است. بنابراین اگر جوانی با این فرض که به طور مثال، طراحی لباس هم اکنون چهارمین شغل پردرآمد در ایران است به سمت این شغل برود، معلوم نیست که چه سرانجامی در انتظارش خواهد بود. با این حال، این ماجرا یک بار دیگر این نکته را به همگان ثابت می کند که خبرها و آمارهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی را نباید بیش از حد جدی گرفت و حتما نیاز به بررسی بیشتر و دقیق تر این آمارها برای برنامه ریزی وجود دارد.

منبع:خراسان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حق گو
۲۰:۰۴ ۰۶ آذر ۱۳۹۷
دوستی می گفت بک دعا نویس تو محل ماهست بیش از اینا درآمد داره جالبه همه دعاها وورداش کپی است. خودش نمیدونه چی هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۰۶ آذر ۱۳۹۷
چرا فوتبالیستها و سربلریتیک ها و مدیران بانک وها وهیئت مدیره های شرکت ها واستانداران و معاونین بانک مرکزی و وزارت راه را ننوشتن ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۴ ۰۶ آذر ۱۳۹۷
والا دوره ما مشاور و این حرفا نبود خودمون ب علاقه خودمون رشته مورد علاقمونو انتخاب کردیم مشکلیم نداشتیم ب سختیم از کنکورقبول شدیم الان همه امکانات فراهم بچهای مردم پول نمیذارن خرج میکنن ناراضیم هستن باید این وسط جیب ی عده پر بشه کاش مسئولین بفکر باشن این نظام آموزشی کشت ما رو.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۰۶ آذر ۱۳۹۷
من که دیگه ازاین تبلیغات که درباره کلاس کنکور و مشاوره و سی دیه حالم به هم میخوره همشم دروغه دروغه دروغه !!!!
Germany
مهدی
۲۳:۳۰ ۰۵ آذر ۱۳۹۷
والا من یه همکلاسیهام رفته برا خودش مساوره کنکور زده...اندازه کل اساتید دانشکده مون توی امیرکبیر درآمد داره...این کنکور چیه و چرا خانواده ها اینهمه پول میدن....متاسفانه همین مساله باعث شده دیگه از روستاها و شهرهای کوچیک و یا از خانواده های کم درآمد دیگه کسی به رشته ها و دانشگاه های خوب راه پیدا نکنه....مخصوصا که در عمل دبیرستان های نمونه دولتی که مخصوص نخبگان روستایی هر شهرستان بود رو دولت جمع کرده...
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس
۲۰:۱۷ ۰۵ آذر ۱۳۹۷
برخي باصطلاح مدرسان براي امادگي كنكور كه منبع در امدي شده بدون پرداخت ماليات نه تنها جيب خودشان را پر ميكنند بلكه عمر و احساس جوانها را ببازي گرفته اند اميدوارم خانواده ها نسنجيده مثل من فريب اين انسانها را نخورند واقعا جوانها فقط به كتابهاي درسي اطمينان كنند موفقترند
آخرین اخبار