چاووش‌اوغلو: نوار صوتی مربوط به قتل خاشقجی را گوش کردم/ روزنامه‌نگار عربستانی در ۷ دقیقه کشته شد

وزیر خارجه ترکیه با بیان اینکه نوار صوتی مربوط به قتل روزنامه‌نگار عربستانی را گوش کرده، گفت متخصص کالبدشکافی از تکه‌تکه کردن جسد لذت می‌برده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه، در مصاحبه با روزنامه آلمانی «زود دویچه سایتونگ» گفت نوار صوتی مربوط به قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار عربستانی، را گوش کرده است.

او در‌ این‌باره گفت: نوار صوتی مربوط به قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار عربستانی، در کنسولگری این کشور در استانبول را گوش کردم. سازمان‌های اطلاعاتی منابع خود را اعلام نمی‌کنند، اما من این فایل را شنیده‌ام.  این نوار صوتی نشان می‌دهد صلاح الطبیقی (متخصص کالبدشکافی همراه تیم ترور خاشقجی)، از تکه‌تکه کردن جسد خاشقجی لذت می‌برد. ­

وزیر امور خارجه ترکیه افزود: «جمال خاشقجی در ۷ دقیقه کشته شد. این جنایتی عمدی بود. این گونه نبود که آنان به این دلیل که نتوانستند خاشقجی را به بازگشت به عربستان قانع کنند، وی را به قتل برسانند. در این فایل صوتی دستورات کارشناس پزشکی قانونی نیز شنیده می‌شود. وی می‌گوید، هنگام قطعه‌قطعه کردن جسد باید به موسیقی گوش کند. به نظر می‌رسد از این کار لذت می‌برد. وی قطعه‌قطعه کردن انسان‌ها را دوست دارد. این موضوع نفرت‌انگیز است».

چاووش‌اوغلو در پاسخ به این سوال که چرا خاشقجی در ترکیه کشته شد، گفت: با توجه به اینکه کنسولگری عربستان که خاشقجی برای دریافت برگه‌ای که به آن نیاز داشت به آنجا رفته بود، خاک عربستان محسوب می‌شود، آنان تصور می‌کردند که هیچکس نمی‌تواند کاری علیه آنان انجام دهد.

او در ادامه این مصاحبه گفت افرادی که برای قتل جمال خاشقجی به ترکیه آمده بودند، خودسرانه حرکت نمی‌کردند. چاووش‌اوغلو تاکید کرد : ما در این باره اطمینان داریم. آنان جسارت آن را نداشتند که به صورت خودسرانه چنین جنایتی را انجام دهند. البته من نمی‌توانم بدون دلیل و مدرک چیزی بگویم.

او یادآور شد بسیاری محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، را مسئول اصلی این جنایت می‌دانند.

وزیر امور خارجه ترکیه درباره اظهارات رئیس جمهور آمریکا درباره پرونده خاشقجی نیز گفت: نمی‌دانیم چرا دونالد ترامپ این گونه سخن گفت. این را نیز نمی‌دانیم که آیا آمریکایی‌ها شواهد و مدارک دیگری غیر از آنچه که ما در اختیار داریم، در اختیار دارند یا نه؟

چاووش‌اوغلو در ادامه افزود: سوالات زیادی وجود دارد و ما باید کاملا مطمئن شویم. اینکه چه کسانی در ترکیه به آنان کمک کردند و جسد کجا است؟ هنوز بی‌پاسخ مانده است.

او گفت: سعودی‌ها از ما اطلاعات می‌خواهند، اما اطلاعاتی در اختیار ما قرار نمی‌دهند. آنان گفتند تصاویری را که بر اساس آن، مشخصات این افراد ترسیم خواهد شد برای ما ارسال می‌کنند، اما سوال اینست که این کار چه لزومی دارد؟ سعودی‌ها این افراد را می‌شناسند.

وزیر امور خارجه ترکیه با بیان اینکه محمد بن سلمان خواستار دیدار با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، در حاشیه اجلاس گروه بیست در آرژانتین شده است، گفت: پاسخ رئیس جمهور اردوغان این بود که امکان این دیدار را بررسی خواهیم کرد. در حال حاضر دلیلی برای خودداری از دیدار با بن سلمان وجود ندارد.

 

انتهای پیام/

مصاحبه چاووش‌اوغلو با زود دویچه سایتونگ

برچسب ها: ترکیه ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
رجب طیب ارداغون هم شده حامی حقوق بشر یادش رفته به بهانه کودتا چندین نفر بیگناه را اعدام کرده فقط بخاطر مخالفت با حکومت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۰۶ آذر ۱۳۹۷
پولللللللللللللللللللللللللل پاشی و جنایییییییییییییییت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۰۶ آذر ۱۳۹۷
پولللللللللللللللللللللللللل پاشی و جنایییییییییییییییت
Iran (Islamic Republic of)
آریایی
۱۴:۰۹ ۰۶ آذر ۱۳۹۷
اردوغان دیکاتور خودش هزاران کارمند و نظامی و روزنامه نگار را به اتهام کودتا زندانی و از کار بی کار کرد و تعدادی هم اعدام کرد ؛ حالا ژست مدافع حقوق بشری برداشته !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۲۸ ۰۶ آذر ۱۳۹۷
ترکیه هم می خواهد با دوشیدن شیر در آرژانتین پرونده خاشقچی برای همیشه مختومه شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۰۶ آذر ۱۳۹۷
البته این دیدار چندش اور هست و برای محمد اره خوب و برای اردوغان خیلی بد هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۰۶ آذر ۱۳۹۷
البته این دیدار چندش اور هست و برای محمد اره خوب و برای اردوغان خیلی بد هست
آخرین اخبار