امیری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کاهش مشکلات معیشتی و اشتغالزایی رویکرد بودجه امسال است

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به برنامه‌های دولت برای تنظیم بودجه گفت: رویکرد بودجه امسال به سمتی است که ما شاهد کمترین مشکلات برای معیشت‌ و اشتغال مردم و توسعه کشور باشیم.


رویکرد بودجه امسال به سمتی است که شاهد کمترین مشکلات برای معیشت‌ و اشتغال مردم باشیمحسینعلی امیری معاون پارلمانی  رئیس جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره آثار تحریم‌ها بر کاهش فروش نفت گفت: اینکه ما بگوییم تحریم‌های ظالمانه اخیر بر کشور ما بی تأثیر بوده اظهار دقیقی نیست، در واقع این تحریم‌ها بر اقتصاد کشور، همچنین  بخش دولتی و غیردولتی‌ تأثیر خود را داشته، اما آنچه مهم است نحوه برنامه‌ریزی ما برای به حداقل رساندن آثار تحریم‌هاست.

امیری ادامه داد: آمریکا و صهیونیست‌ها تلاش کردند تا صادرات نفت را به صفر رسانده و ارتباط ایران را با مجامع و مؤسسات مالی و بانک‌های بین‌المللی قطع کنند، اما با شکست مواجه شدند و این اتفاقی نیست.

معاون پارلمانی‌ رئیس جمهور در ادامه گفت: دولت برای شرایط مختلف برنامه‌ریزی‌های متناسبی را انجام داده و این کاهش آثار تحریم‌ها ناشی از برنامه‌ریزی دقیقی بود که دولت انجام داد.

امیری با بیان اینکه رئیس جمهور به طور مستقیم جلسات مربوط به کاهش آثار تحریم‌ها را مدیریت می‌کند، تأکید کرد: ستاد اقتصادی دولت فعالیت‌های لازم را در این باره انجام داده و بخش قابل توجهی از جلسات علنی دولت به برنامه‌ریزی‌های لازم برای کاهش آثار تحریم اختصاص یافته که همه آنها مؤثر واقع شده است.

وی درباره  برنامه های دولت در خصوص بودجه سال آینده تصریح کرد: برنامه های مختلفی متناسب با شرایطی‌ که در پیش داریم در نظر گرفته شده است و این برنامه‌ریزی‌ها به نحوی تنظیم خواهد شد که بودجه لازم برای مواجهه با شرایط پیش رو را تأمین کند.

معاون پارلمانی‌ رئیس جمهور ادامه داد: رویکرد بودجه امسال به سمتی است که ما شاهد کمترین مشکلات برای معیشت‌ و اشتغال مردم و توسعه کشور باشیم. هنوز طرح آن در مجلس نهایی نشده است و رئیس برنامه و بودجه در زمان خودش رقم نهایی بودجه را اعلام خواهد کرد.

امیری در پایان درباره سهم نفت خاطر نشان کرد: مجلس در صحن علنی از 2 هفته پیش این موضوع را مورد بررسی خود قرار داده است، اما هنوز هیچ کدام از اعداد و ارقام قطعی نشده است و مهم‌ترین تفاوت بودجه امسال با سال گذشته این است که به نحوی بودجه تنظیم شود که معیشت مردم و توسعه کشور در برابر تحریم‌ها کمترین آسیب را ببیند و از انعطاف لازم برای شرایطی که در پیش داریم برخوردار شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار