آیت‌الله شبستری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

وحدت‌افزایی میان مسلمان جهان از دستاوردهای کنفرانس وحدت اسلامی بود

عضو مجلس خبرگان گفت: وحدت افزایی میان مسلمانان جهان از جمله دستاوردهای کنفرانس وحدت اسلامی بود.


آیت الله مجتهد شبستریآیت‌الله محسن مجتهد شبستری، عضو مجلس خبرگان و عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص نقش ایران در وحدت منطقه گفت: امام راحل دائما روی وحدت بخصوص وحدت بین سنی و شیعه تاکید داشتند، لذا با تاکید بنیانگذار انقلاب اسلامی روز قدس و هفته وحدت جا بیفتد.

وی با اشاره به اینکه وحدت افزایی میان مسلمانان جهان از جمله دستاوردهای کنفرانس وحدت اسلامی است، خاطرنشان کرد: امام علاوه بر وحدت بین اهل سنت و تشیعه به وحدت جامعه اسلامی همیشه و اقشار مختلف در ایران همیشه تاکید داشتند و امام منادی وحدت بودند و بعد از ارتحال ایشان، مقام معظم رهبری همین روش را انتخاب کردند و دارالتقریب را دوباره احیا کردند و نمایندگان و دانشمندان کشور‌های اسلامی به دور هم جمع می‌شوند، امسال هم شاهد آن بودیم که به وسیله همین دارالتقریب کنفرانس وحدت در ایران تشکیل شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هنوز تا نقطه مطلوب وحدت که رژیم صهیونیستی از بین برود، فاصله داریم، خاطرنشان کرد: امام راحل فرمودند اگر تمام مسلمانان یک سطل آب بریزند اسرائیل را آب می‌برد و با وجود کارشکنی‌ و سنگ‌اندازی‌های عربستان، آمریکا و رژیم صهیونیستی هنوز تا وحدت فاصله بسیاری داریم.

وی با اشاره به نقش  جمهوری اسلامی ایران در منطقه اظهار کرد: ایران نقش بسیاری را در از بین رفتن داعش در سوریه و عراق داشته است و بارها مسئولان عراقی و سوری هم اعلام کردند که  اگر ایران نبود، سرنوشت این کشورها با وجود داعش مشخص نبود.

آیت‌الله شبستری با بیان اینکه کمک‌هایی که ایران در حد مقدور به کشور‌های اسلامی می‌کند، تصریح کرد: ایران نقش زیادی در وحدت جامعه اسلامی دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار