سازمان ملل: بیش از ۳۰۰ هزار نفر از ابتدای سال میلادی جاری در افغانستان آواره شده‌اند

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در افغانستان اعلام کرد بیش از ۳۰۰ هزار افغان از ابتدای سال میلادی جاری بر اثر درگیری‌ها در این کشور آواره شده‌اند.

سازمان ملل: بیش از ۳۰۰ هزار نفر از ابتدای سال میلادی جاری در افغانستان آواره شده‌اندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شینهوا، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در افغانستان روز سه شنبه اعلام کرد بیش از ۳۰۰ هزار افغان از ابتدای سال جاری (میلادی) تاکنون بر اثر درگیری‌ها در این کشور آواره شده اند.

در گزارش هفتگی این نهاد آمده است: امسال بر اساس اعلام سامانه رهگیری آوارگان، ۳۰۱ هزار و ۳۴۱ نفر بر اثر درگیری‌ها در این کشور آواره شده اند. این گزارش به دنبال تشدید خشونت در درگیری‌ها در سراسر کشور و بدتر شدن وضعیت امنیتی و ادامه شورش‌ها که مردم را مجبور کرد خانه‌های خود را برای یافتن مکان‌های امن‌تر ترک کنند، منتشر شد.

با این حال، این آژانس اعلام کرد به طور کلی تعداد افراد آواره امسال ۳۷ درصد کمتر از مدت مشابه در سال گذشته است که تعدادشان ۴۸۱ هزار و ۴۴۸ نفر بود. مقامات افغان و سازمان‌های بشردوستانه از افزایش تعداد خانواده‌های آواره در سراسر کشور ابراز نگرانی کرده اند. این آوارگی‌ها بر زندگی زنان و کودکان افغان تأثیر گذاشته است، زیرا آن‌ها به امکانات بهداشتی و تحصیل دسترسی ندارند.

بر اساس این گزارش، حدود ۲۷۰ هزار و ۹۵۱ فرد آسیب دیده از درگیری‌ها و بلایای طبیعی، از جمله خشکسالی و نیز آوارگان بازگشته، در هفته گذشته کمک‌های بشردوستانه دریافت کردند. این کمک‌ها شامل پول نقد، مواد غذایی، بسته‌های بهداشتی فردی برای خانواده‌ها و زنان، اقلام خانگی ضروری، پناهگاه‌های اضطراری و همچنین خدمات بهداشتی و دسترسی مداوم به آب آشامیدنی سالم است.

این نهاد همچنین درباره افزایش درخواست‌های گروه‌های مسلح غیردولتی برای اخذ مالیات غیرقانونی از سازمان‌های بشردوست در نقاط مختلف کشور ابراز نگرانی کرد.

در پایان این گزارش آمده است: چنین خواسته‌هایی اصول بشردوستانه را نقض می‌کند و موجب تاخیر در پاسخ دادن به نیاز‌های حیاتی مردم آسیب دیده می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار