آلودگی نفتی به ساحل روستای بوطاهری هندیجان رسید

بخشدار مرکزی هندیجان از آلوده شدن ساحل روستای بوطاهری این شهرستان به نفت خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامعباس دانش پژوه، بخشدار مرکزی هندیجان با اشاره به آلودگی نفتی در کوه های رگ سفید  طی روزهای گذشته گفت: بر اثر جریان آب ناشی از بارندگی این آلودگی از طریق کانال آب به پایین منطقه منتقل شد و سرانجام به سواحل روستای بوطاهری رسید.

وی با اشاره به گزارش صیادان مبنی بر صید میگو با لکه های نفتی در این منطقه بیان داشت: شواهد بیانگر آن است که آلودگی تاکنون به مناطق عمیق دریا نفوذ نکرده است.

دانش پژوه تصریح کرد: این لکه های نفتی بخشی از زمین های کشاورزی، حاشیه جاده هندیجان به دیلم و محیط زیست اطراف را در بر گرفته، به همین دلیل لازم است متولیان امر هر چه سریع تر برای جمع آوری لکه های فعلی و آلودگی نفتی در کوه های رگ سفید چاره اندیشی کنند، زیرا با توجه به بارندگی امکان افزایش حجم آن وجود دارد.

فلامرز مزارعی، رئیس اداره شیلات و آبزی پروری هندیجان با تایید این آلودگی نفتی اذعان داشت: کارشناسان این اداره بررسی لازم برای تعیین و حجم آلودگی را آغاز کرده و با اعزام تیم های ارزیابی با شناور، بررسی دقیقی از میزان این آلودگی در ساحل و دریا در حال انجام است.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از جمعیت این شهرستان صیاد هستند و از راه ماهیگیری امرار معاش می کنند اظهار کرد: نباید اجازه داد آلودگی به این سادگی به سمت دریا حرکت و معیشت صیادان این شهرستان را به خطر اندازد.

مزارعی از صیادان هندیجانی خواست با ارائه مختصات جغرافیایی هرگونه آلودگی نفتی را به این اداره اطلاع دهند.

مصطفی حق زاده، رئیس اداره حفاظت محیط زیست هندیجان نیز 25 آبان ماه در خصوص نتیجه بررسی ها برای تعیین منشاء این آلودگی گفت: لکه های نفتی به جا مانده از چاه شماره 147 که سال گذشته در رگ سفید دچار آتش سوزی شد منشاء آلودگی نفتی در این منطقه است.

وی افزود: با بررسی محل چاه قدیم که سال گذشته دچار آتش سوزی شده بود مشخص گردید در پایین دست چاه مشرف به دره لکه های نفتی وجود دارد که این مواد در زمان حادثه از دهانه چاه فوران و به دره های پایین دست سرازیر و با شروع بارندگی، مواد نفتی که در گودال ها و دره ها جمع شده بود به پایین دست هدایت و باعث آلودگی آبراهه ها شده است.

انتهای پیام/گ

مشاهده آلودگی نفتی در سواحل خلیج فارس

برچسب ها: آلودگی نفتی ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.