ایران چهارمین نیروی دریایی بزرگ جهان را دارد

وب‌سایت آمریکایی BusinessInsider در تازه‌ترین آمار خود درباره‌ ارتش‌های قدرتمند جهان، ایران را دارای چهارمین نیروی دریایی بزرگ جهان دانست.

ایران چهارمین نیروی دریایی بزرگ جهان را داردبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تسلط بر دریاها و اقیانوس‌ها در سراسر جهان برای حفظ و حراست از منافع ملی در تمام کشورهای جهان به عنوان موضوعی حیاتی شناخته می‌شود. جمهوری اسلامی ایران با داشتن موقعیت جغرافیایی استراتژیک در خاورمیانه و جهان و دسترسی به مناطق دریایی حساس در شمال و جنوب کشور همواره در تلاش برای توسعه و افزایش توان نظامی خود در دریاها می‌باشد.

وب‌سایت آمریکایی BusinessInsider به تازگی آماری از بزرگترین نیروهای دریایی کشورهای جهان منتشر کرده که ایران بالاتر از روسیه در رتبه چهارم این جدول قرار دارد. امروزه با توجه به تهدیدات امنیتی در اقصی نقاط دریا‌ها بسیاری از کشورها به دنبال افزایش توان استقراری خود در آب‌های آزاد هستند. به طور خلاصه در عصر حاضر توان نظامی در دریاها به عنوان یکی از بارزترین ویژگی‌های قدرت نظامی هر ملتی در جهان می‌باشد.

به دلیل وجود منابع غنی نفت و گاز در خلیج فارس و دریای عمان و عبور کشتی‌های تجاری و نفتکش‌های بین‌المللی از تنگه هرمز و حساسیت نظامی این نقطه در دفاع از مرزهای ایران در طول سالیان بعد از انقلاب اسلامی نیروی دریایی ارتش و سپاه جمهوری اسلامی ایران تهدیدات بسیاری را از جانب کشورهای متخاصم به سردمداری ایالات متحده آمریکا دفع کرده است. وجود ناوگان نظامی گسترده و پایگاه‌های متعدد در منطقه خلیج فارس خود نشانی بارز از اهمیت به سزای این منطقه در روابط سیاسی و تجاری جهان است.

فهرست منتشر شده از این وب‌سایت آمریکایی بر اساس تعداد دارایی‌های نیروی دریایی هر کشور از قبیل قایق‌های گشت‌زنی، ناوها، ناوچه‌ها، کشتی‌های پشتیبانی و ناوهای هواپیمابر در سال 2018 تنظیم شده است. حضور و جایگاه بعضی از کشورها در این لیست تعجب بر‌انگیز و جالب می‌باشد که نشان دهنده اهمیت تسلط بر دریاها برای هر کشوری است.

بر اساس این فهرست جمهوری اسلامی ایران دارای 398 کشتی نظامی است که شامل 230 قایق تندرو جنگی، 3 ناو، 5 ناوچه، 33 زیر دریایی و 10 کشتی مین‌روب می‌باشد و در رده چهارم بزرگترین نیروهای دریایی جهان قرار دارد. روسیه با داشتن 1 ناو هواپیمابر، 9 ناو، 13 ناوشکن، 78 ناوچه، 62 زیر دریایی، 41 شناور گشتی گارد ساحلی و 47 کشتی مین‌روب در مجموع دارای 352 کشتی می‌باشد و در پایین‌تر از ایران در رده پنجم این لیست قرار دارد.

رتبه اول تا سوم جدول بزرگترین نیروهای دریایی جهان به ترتیب از آن کره شمالی، چین و ایالات متحده آمریکا می‌باشد.

در ادامه فهرست کامل این رده بندی را مشاهده می‌کنید:

ایران چهارمین نیروی دریایی بزرگ جهان را دارد


بیشتر بخوانید: اقتدار نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس مقابل ناوهای آمریکایی و فرانسوی +فیلم


انتهای پیام/

نیروی دریایی ایران بالاتر از روسیه در رده چهارم بزرگترین نیروهای دریایی قرار دارد

برچسب ها: خواندنی ، بهترین ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
اره ولی جدید ترین شناور ایران ۳۰ سال سن داره
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۷:۳۰ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
ایران باید شناور های خودشو به امریکا برسونه فاصله خیلی کمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۰۳ دی ۱۳۹۸
من به کشورم افتخار میکنم حتی در این شرایط
Iran (Islamic Republic of)
هیرو
۲۰:۱۳ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
درود بر تمام دریادلان نیروی دریایی ارتش.مخصوصا تکاوران و کلاه سبزان دریایی ک باعث اقتدار کشور هستن.احسنت بر شما ای محافظان دلاور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
باتشکر
Canada
ناشناس
۱۷:۳۱ ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
لطفا واقع بین باشید!!!!! تعداد شناور صرفا به این معنی نیست که نیروی دریایی قدرتمندی باشه! در این شکی نیست که نیروی دریایی ما یکی از قدرت های دریایی است اما اینکه مغرور بشیم و بگیم ما چهارمین قدرت دریایی در جهان هستیم یه کم خوش خیالی هست. در هر صورت با وجود تمام انتقادهایی که از مسئولین کشور دارم اما باعث افتخار هست که این تا این اندازه قدرتمند شده است. در آخر هم ای کاش مسئولین در حوزه های دیگه هم مانند صنایع دفاعی و نظامی عمل می کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۰۱ دی ۱۳۹۷
آلسقوط پیزوری که خودرا رغیب ایران میداند کجای این فهرست است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۰۱ دی ۱۳۹۷
تو این شرایط بداقتصادی خیلی باعث خوشحالیه از داشتن چنین شیران محافظ ملت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۰۱ دی ۱۳۹۷
هزاران درود به این فرزندان افتخار آمیز ملت