رحمانی فضلی:

حکم شهردار جدید تهران یک امانت در دست اوست/ آرزوی موفقیت برای حناچی دارم

وزیر کشور در وزارت کشور حکم شهردار جدید تهران را یک امانت در دست او خطاب کرد و برای حناچی آرزوی موفقیت کرد.

حکم شهردار جدید تهران یک امانت در دست اوست/ آرزوی موفقیت برای حناچی دارمبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در مراسم اعطای حکم شهردار جدید تهران که ظهر امروز (پنج‌شنبه 8 آذرماه) در محل وزارت کشور برگزار شد، گفت: با فراز و فرود‌هایی که معمولا در انتخاب‌ها رخ می‌دهد در نهایت با حمایت و انتخاب اعضای شورای شهر،  فرآیند انتخاب شهردار انجام و پیروز حناچی برای این سمت انتخاب شد.

رحمانی فضلی این حکم را به عنوان یک امانت خطاب کرد و برای حناچی آرزوی موفقیت کرد.

وی خطاب به شهردار جدید تهران  گفت: از امروز به بعد شما در این جایگاه مهم قرار دارید، شهرداری شهری که ام القری اسلامی است و فضای شهر تهران، هم محیط و انسان‌هایی که در آن زندگی می‌کنند و هم فعالیت‌هایی که در آن جاری است، موجب شده که به عنوان یک موجود زنده تلقی شود، چراکه در حال پویندگی، رشد و بالندگی و پیشروندگی است و ما باید سعی می‌کنیم که جهت این رشد و پویندگی را در جهت تعالی قرار دهیم.

رحمانی فضلی تاکید کرد: ما به عنوان مسلمان که در کشور جمهوری اسلامی زندگی می‌کنیم حتما باید تلاش کنیم که همواره در جهت تعالی بخشی باشیم و این موضوع در شهرداری‌ها و شورا‌ها نباید مورد غفلت قرار گیرد.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: جنس کار بعضی حوزه‌ها مانند کار شهرداری‌ها سخت‌تر است. گرچه برخی کار شهرداری‌ها را صرفا فنی و کاربردی می‌ببینند، اما این طور نیست و تنها بخشی از کار آن‌ها فنی است و بخش عمده آن، اجتماعی، فرهنگی است و با انسان سروکار دارد. امور فرهنگی جز با تامل، تحمل و اقناع‌سازی محال است و همه دستگاه‌ها باید با همدلی کار خود را پیش ببرند.

وی با اشاره به تجربه پیروز حناچی و سوابق او گفت: همه باید برای موافقیت شهردار جدید تلاش کنیم. دولت و شورای شهر هم باید شهردار را در اجرای وظایفش حمایت کنند.

رحمانی فضلی  اظهار کرد: مدیریت یکپارچه یکی از مسائل مهمی است که باید مدنظر قرار بگیرد البته دغدغه‌هایی در نحوه اجرا وجود دارد به مرور با گسترش حوزه و مسئولیت حل خواهد شد.

وزیر کشور در ادامه بیان کرد: درآمدهای پایدار مسئله دیگری است که لایحه آن به شهردار ارائه می‌شود تا اعمال نظر‌های لازم را در صورت ضرورت بر آن انجام دهد.

وی  در ادامه صحبتهایش خواستار حضور فعال‌تر شهرداری در کمیسیون‌ها شد و تاکید کرد: خواست ما این است که با تجربه و علاقه‌ای که در اعضا وجود دارد، حضور شهرداری در کمیسیون‌ها پر رنگ تر شده و از ظرفیت‌های استانی هم استفاده شود. تلاش ما این است تا مشکلات و آسیب‌ها در بعد علمی هم حل و فصل شود.

رحمانی فضلی  با تاکید بر اینکه مطالبه اول مردم تهران حل معضل ترافیک است، بیان کرد: مشکل ترافیک، اولویت اول در مطالبات مردم است و باید به صورت ضربتی و فوق‌العاده حل شود و به همان نسبت این تعهد بر دوش ما هم است.

وزیر کشور در ادامه افزود: بحث دیگر مباحث اجتماعی است که از اعضای مهم آن شهرداری‌ها هستند، در این باره حل مسائل حاشیه‌نشینی هم باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی  با بیان اینکه شهرداری حوزه‌ای بین بخشی است، افزود: همه باید کمک کنند تا شهرداری موفق شود و شهرداری هم برای موفقیت نیاز به هماهنگی و همراهی همه دستگاه‌ها دارد. مدیریت شهرداری در عمل همانند وزارت کشور است. در وزارت کشور هم تمام کارها، کار جمعی است. امور هماهنگی نیز جز با تحمل، صبر، اقناع سازی محال است پیش برود.

رحمانی فضلی با اشاره به طولانی شدن زمان انتخاب شهردار خاطرنشان کرد: در مراحل اداری تفاسیر و استنباط‌های مختلفی وجود دارد و تا به اجماع برسد زمان می‌برد و اکنون همه دستگاه‌ها باید با قدرت شهردار را حمایت کنند.

وزیر کشور در لحظه اعطای حکم شهردار جدید تهران با توجه به امانت بودن مسولیت‌ها در نگاه الهی و جهان بینی توحیدی، خطاب به شهردار تهران گفت: آقای حناچی این حکم و مسؤلیت مترتب بر آن، امانتی است که در دست شما قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، حناچی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۰۸ آذر ۱۳۹۷
ورودی و خروجی و پل های روگذر و زیرگذر در تقاطع خیابان خاوران و اتوبان امام علی، حدود شش سال است نیمه کاره رها شده و خیابان خاوران حدفاصل اتوبان امام علی تا خیابان مخبر، چهار پنج سالی است که کنده کاری شده و آسفالت درست و حسابی ندارد. امیدوارم شهردار جدید، اون ها رو درست کنه.
آخرین اخبار