پس از ۲۳۰ روز رکاب زنی خانواده مشهدی به نایین رسیدند.

احسان منصوریان پدر خانواده منصوریان در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: سفر خود را از ۲۲ فروردین ماه ۹۷ با هدف به چالش کشیدن سبک زندگی ماشینی و شهری با شعار حفظ آب و خاک و هوای پاک برای نسل‌های آینده به دور ایران با دوچرخه شروع نمودیم.



وی با اشاره به همراه داشتن ارسلان فرزند شیرخواره خود افزود: پس از طی ۴ هزار کیلومتر رکاب زنی و با گذشت از ۱۲ استان کشور به شهر تاریخی نایین رسیدیم که خیلی‌ها تصور می‌کنند که ما در طول سفر، همراه با بچه اذیت می‌شویم، ولی این تصور درستی نیست چرا که انسان با تدبیر و تهمیدات مناسب، بررسی شرایط و تجهیزات مناسب می‌تواند با بچه شیرخواره هم به سفر برود، فقط کافی است که انسان ابتدا انتظارات خود را از زندگی تغییر دهد و بعد از آن متناسب با سبک زندگی که انتخاب کرده است خودش را تجهیز و مهیای سفر کند.

منصوریان در پاسخ به خاطرات سفر بیان نمود: خاطرات خوبی که سفر در ذهن ما به جا گذاشته همراهی و مشایعت همچنین کمک هم وطنان در طول مسیر بود و در بخش سختی سفر به هر حال با کودک مسافرت کردن سختی‌های خاص خود را دارد.

وی در پاسخ به اینکه هزینه‌های سفر چگونه تامین می‌شود گفت: تحصیلات من در حوزه مهندسی عمران است، ولی بنا بر علایق خود به سمت عکاسی و معماری رفتم. هزینه‌های این سفر را هم از پس‌انداز چندین ساله خود پرداخت می‌کنم. درآمد و اسپانسر خاصی هم در این سفر نداشته‌ایم. ما ترجیح دادیم نشان بدهیم که می‌شود با همان درآمدی که داریم و یک سری تغییرات در سبک زندگی حتی به یک سفر یک ساله رفت.

شیما هاشمی نیا همسر منصوریان در خصوص سختی‌های سفر گفت:: از قبل تصمیم بر این بود با وجود کودک هم این مسیر را ادامه دهیم که از کشور‌های دیگر تجربه‌های زیادی یاد گرفتیم و اینکه کار‌هایی که برای نگهداری از ارسلان باید انجام می‌دادیم و سفر را شروع کردیم می‌شود زندگی را ساده گرفت و از خیلی از مسائل زندگی گذشت و در راهی حرکت کنیم که علاقه داریم و این علاقه است که می‌شود با فرزند خردسال هم سفر کرد و از سفر لذت برد.

وی به شهر‌هایی که در طی سفر پشت سر گذاشته اند نیز اشاره‌ای کرد و گفت: ما در طول سفر شهر‌های مشهد، نیشابور، سبزوار، اسفراین، بجنورد، گرگان، ساری، رشت، خلخال، اردبیل، مشکین شهر، اهر، ارومیه، مهاباد، میان دوآب، بوکان، سقز، سنندج، همدان، اراک، اصفهان را پشت سر گذاشته‌ایم و هم اکنون در نایین هستیم، از نایین به سمت یزد، شیراز، بوشهر، بندرعباس، کرمان و بعد از آن هم به سمت خراسان، بیرجند و مشهد خواهیم رفت.

وی بیان نمود: می‌خواهیم مردم را به نگرش پایدار به زندگی با پیام حفظ آب، خاک و هوای سالم برای نسل‌های بعد دعوت کنیم.

این دوچرخه سوار با اشاره به اینکه مسافرت باعث تحکیم روابط خانوادگی می‌شود افزود: این چالش‌ها همگرایی بیشتری در زندگی ایجاد می‌کند.

احسان منصوریان و شیما هاشمی نیا زوج خوش سفری هستند که با ارسلان کوچکشان دل به جاده زده‌اند و زیبایی‌های ایران را جرعه جرعه می‌نوشند، خانواده منصوریان امروز به نایین رسیدند و پس از حضور در گلزار شهدای گمنام بوستان لاله مورد استقبال رئیس شورا و مردم قرارگرفتند.

 

انتهای پیام/ی

 

سفر با دوچرخه از مشهد تا نایین

برچسب ها: خانواده ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
mr: سعیدی
۰۲:۲۴ ۲۴ مهر ۱۴۰۱
بسیار عالی بنده هم خدا وکیلی آرزوی همچین سفری رو دارم.
آخرین اخبار