پس از لغو دیدار با رئیس‌جمهور روسیه؛

ترامپ ملاقات با اردوغان را نیز لغو کرد

سخنگوی کاخ سفید بدون ارائه هیچ دلیلی اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا دیدار رسمی با همتایان ترکیه‌ای و کره جنوبی خود در حاشیه نشست گروه ۲۰ را لغو کرده است.

دونالد ترامپ ملاقات رسمی با اردوغان را نیز لغو کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از حُریت، سارا هاکبی سندرز، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا،  دیدار رسمی با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، و مون جائه این، رئیس‌جمهور کره جنوبی نخواهد داشت و تنها در نشست گروه 20 با آنها به صورت غیررسمی گفتگو می‌کند.

پیش از این نیز رئیس‌جمهور آمریکا در آستانه سفر به آرژانتین در پیامی توییتری دیدار برنامه‌ریزی‌شده با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود را در حاشیه نشست گروه 20 در بوئنوس آیرس، پایتخت آرژانتین، به بهانه افزایش تنش‌ها میان مسکو و کی‌یف لغو کرد.

روز یکشنبه در پی ورود غیرقانونی سه فروند کشتی اوکراینی به آب‌های سرزمینی روسیه در تنگه «کِرچ»، بین دریای سیاه و دریای آزُف (Azov)، در نزدیکی شبه‌جزیره کریمه، نیروی دریایی روسیه کشتی‌های اوکراینی را توقیف و ملوانان را نیز بازداشت کرد. رسانه‌های اوکراینی اعلام کردند که در این حادثه تبادل آتش بین نیروهای دریایی روسیه و اوکراین صورت گرفته و چند ملوان اوکراینی نیز زخمی شده‌اند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی دولت روسیه در واکنش به این اقدام دونالد ترامپ به کنایه اعلام کرد: ما به آرژانتین خواهیم رفت. آن پیام توئیتری را دیدیم، ولی پیامی رسمی دریافت نکرده ایم. اگر اینطور باشد، رئیس جمهور وقت بیشتری برای انجام دیدارهای مفید در حاشیه این نشست خواهد داشت.

نشست کشورهای موسوم به گروه 20 از روز جمعه  دربوئنوس آیرس آغاز به کار خواهد کرد و دو روز به طول می‌انجامد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار