کشاورز در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

ثبت سفارش برنج هر چه سریع‌تر آزاد شود/ کاهش 5 درصدی واردات برنج در سال جاری

یک مقام مسئول گفت: اگرچه ثبت سفارش برنج باید از ابتدای آذر آزاد اعلام می‌شد، اما تاکنون این امر به دلیل نامه‌نگاری‌ها صورت نگرفته است.

روز فوری/ثبت سفارش برنج هر چه سریع تر باید آزاد شود/ کاهش 5 درصدی واردات برنج در سال جاریمسیح کشاورز دبیر انجمن واردکنندگان برنج در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت واردات برنج در سال جاری اظهار کرد: بنابر آمار هفت ماهه گمرگ ۹۵۰ هزارتن برنج خارجی وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه ماهانه ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزارتن برنج خارجی در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزود: کاهش واردات برنج‌ در سال جاری منجر به کمبود عرضه در بنکداران شده است، چرا که برنجی برای توزیع در انبارهای واردکنندگان وجود ندارد.

کشاورز ادامه داد: با توجه به آنکه ثبت سفارش برنج از ابتدای آذر باید آزاد اعلام‌ می‌شد، اما تاکنون این امر به دلیل بوروکراسی اداری و نامه‌نگاری‌های جهاد صورت نگرفته است که انتظار می‌رود در چند روز آینده این مشکل برطرف شود تا برای پایان سال واردات صورت گیرد.


بیشتر بخوانید: ضرورت مدیریت بر واردات برنج/ تولید برنج به ۲ میلیون و ۲۵۰ هزارتن می‌رسد


این مقام مسئول با‌ اشاره به اینکه ۷۰ درصد مردم برنج خارجی مصرف می‌کنند، بیان کرد: با احتساب مصرف ماهانه ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزارتن برنج‌خارجی، حداقل باید ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزارتن برنج تا پایان سال وارد شود تا مردم‌ با مشکل افزایش قیمت و کمبود در بازار روبه‌رو نشوند.

دبیر انجمن واردکنندگان‌ برنج در پایان عرضه هر کیلو برنج خارجی با نرخ بالاتر از ۸ هزار تومان را گران فروشی دانست و گفت: با توجه به اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات و افزایش جزئی قیمت‌های جهانی پیش‌بینی می‌شود که قیمت برنج خارجی نوسان چندانی در بازار نداشته باشد.

انتهای پیام/

نرخ منطقی هر کیلو برنج خارجی 8 هزار تومان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار