الیگودرز قطب تولید کاغذ سنگی کشور

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: به زودی الیگودرز قطب تولید کاغذ سنگی کشور می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، جمال مومیوند معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان  اظهار داشت: کاغذ سنگ نسل جدیدی از کاغذ‌ها بوده که طی سال‌های اخیر توسط محققان اختراع شده است.

وی اضافه کرد: ماده اولیه این کاغذ پودر کربنات کلسیم است که جایگزین خوبی برای استفاده از چوب درختان خواهد بود.

مومیوند ادامه داد: در این صنعت تنها از آب استفاده نشده بلکه به خاطر سفید بودن مواد اولیه، سفید کننده‌ها نیز اضافه نمی‌شوند.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان خاطرنشان کرد: در این راستا اواسط سال ۹۴ تا اواخر ۹۶ حدود ۷ مجوز صادر شده است.

وی افزود: بیشترین میزان پیشرفت این طرح‌ها مربوط به شرکت ایمیدرو است که دو طرح در الیگودرز و پلدختر دارد.

مومیوند با بیان اینکه هم اکنون فراخوان طرح الیگودرز اعلام و برنده آن نیز شناسایی شده است، ادامه داد: شرکت ایمیدرو در حال قرار داد با بخش خصوصی است و طرح پلدختر نیز پیگیری می‌شود.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان بیان کرد: در آینده‌ای نه چندان دور الیگودرز به قطب تولید کاغذ از سنگ تبدیل می‌شود.

وی بیان کرد: رقابت بر سر کاغذ از سنگ در کشور آغاز شده و در الیگودرز پیشرفت خوبی داشته است.

انتهای پیام/م

الیگودرز قطب تولید کاغذ سنگی کشور می‌شود

برچسب ها: معادن ، صنعت و معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجتمع کاغذ سنگی یزد
۰۹:۰۹ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
مجتمع کاغذ سنگی یزد از سال ۱۳۹۵ با در نظر گرفتن نیاز روزافزون کشور به انواع کاغذ و همچنین تولیدات محدود کاغذهای سلولزی، توسط جمعی از متخصصین ایرانی با استفاده از دانش بومی تاسیس شد.

تولید کاغذ با استفاده از سنگ آهک، توانست تحولی عظیم در صنعت چاپ و بسته بندی جهان ایجاد کند. این کاغذ که با نام کاغذ سنگی شناخته میشود، قابلیت های فراوانی داشته که آنرا از سایر کاغذ ها متمایز ساخته است.