رئیس هیئت مدیره انجمن عکاسان ایران مطرح کرد؛

برگزاری رویداد‌های هنری باید به انجمن‌ها واگذار شود

صمدیان گفت:طبق اساسنامه مجری رویداد‌های هنری باید انجمن‌ها باشند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها مدیریت را عهده‌دار باشد.

برگزاری رویداد‌های هنری باید به انجمن‌ها واگذار شودبه گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،سیف‌الله صمدیان رئیس هیئت مدیره انجمن عکاسان ایران در نشست رسانه‌ای هفتمین همایش ۱۰ روز با عکاسان گفت: شاخص‌ترین اتفاق امسال تغییری است که بعد از ۴۰ سال انتظار ایجاد شد و آن هم قرار گرفتن وزارت فرهنگ و ارشاد در مکان درست خود است.

وی گفت: طبق اساسنامه مجری رویداد‌های هنری باید انجمن‌ها باشند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها مدیریت را عهده‌دار باشد که این تصمیم امسال عملی شد.

صمدیان در خصوص همایش ۱۰ روز با عکاسان بیان کرد: این دوره به دلیل نبود اسپانسر‌های متفاوت دیر برگزار شد و حمایت اصلی در این دوره از سوی اداره کل تجسمی صورت گرفت و ۱۰ روز با عکاسان را به جای دوسالانه‌هایی که شرایط اجرای آن وجود ندارد، اجرا خواهیم کرد.

رئیس همایش ۱۰ روز با عکاسان تصریح کرد: ۷ انجمن زیرمجموعه عکاسان از جمله عکاسان مطبوعاتی، خانه تئاتر، میراث فرهنگی و گردشگری، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، عکاسان سینما و تبلیغات در این همایش فعالیت‌های جدی از خود را به نمایش می گذارند.

وی با بیان اینکه عکاسی تنها هنری است که بیش از سایر هنر‌های تجسمی دیگر مردمی شده است، اظهار کرد: ۱۷۰۰ نفر عضو رسمی و میلیون‌ها نفر عضو غیررسمی در این انجمن وجود دارد.

صمدیان در ادامه از سازمان زیباسازی شهر تهران گلایه کرد و گفت: نهاد‌هایی که می‌توانستند در دوران کمبود بودجه تجسمی به ما کمک کنند کارشکنی کردند.

وی افزود:سال گذشته تأیید اولیه برای همکاری با انجمن را از رئیس بخش سازمان زیباسازی گرفتیم اما پاسخ نامه سال گذشته تا همین امروز هم به دست ما نرسیده است.

صمدیان با بیان اینکه متأسفانه کل بودجه برای دوسالانه‌های تجسمی در حد بودجه برای ساخت یک فیلم سینمایی با مبلغ ۳ یا ۴ میلیارد تومان هم نیست، بیان کرد: نویدی که به ما داده اند این است که ظاهرا در این دوره بودجه‌ها مقداری افزایش یافته است.

رئیس هیئت مدیره انجمن عکاسان بودجه وزارت ارشاد به انجمن‌ها را بیان کرد و گفت: امسال ۵۰ میلیون تومان به انجمن عکاسان داده شده است، با توکل به خدا و برنامه‌ریزی صحیح پیش می‌رویم تا هرچه سریعتر موزه عکس را افتتاح کنیم.

مجید ناگهی در ادامه توضیحات خود از ۱۰ روز با عکاسان بیان کرد: در حال حاضر مشغول آماده‌سازی و اجرای هفتمین دوره ۱۰ روز با عکاسان هستیم و شعار امسال عکاسی، فرهنگ و جامعه است.

وی افزود: رویکرد امسال متناسب با رویکرد سال گذشته است، در بخش نگاه به  نگاه به ایران را دنبال خواهیم کرد و عنوان چهره ایران پروتکلی است که به انجمن‌های زیرمجموعه ابلاغ شده است.

دبیر هفتمین همایش ۱۰ روز با عکاسان ادامه داد: نشست، کارگاه و نمایشگاه تخصصی در گالری‌های خانه هنرمندان داریم؛ در بخش نگاه شخصی هم ۴ سخنران داریم که متناسب با فضا و شرایط، مطالب تخصصی خود را بیان می‌کنند.

وی ضمن اشاره به بخش دانشگاهی در این دوره گفت: تصمیم گرفتیم که زمینه‌ای را برای حضور دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد عکاسی فراهم کنیم که در این بخش پایان‌نامه‌های عکاسی خود را هم می‌توانند ارائه کنند.

ناگهی تأکید کرد: در بخش ارائه محتوا و نمایش دستاورد‌ها پادکت‌ها و رادیوی اینترنتی اضافه شده است که امشب شماره اول آن منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: عکاسی ، هنرهای تجسمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.