مریدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

ترکیب 400 میلیون مترمکعب از روان آب‌های پایتخت با فاضلاب

مدیرکل دفترآب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست از ترکیب 400 میلیون مترمکعب از آب‌های روان شهر تهران با فاضلاب خبر داد.

علی مریدی مدیرکل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با مدیریت آب‌های سطحی و جاری در کشور اظهار کرد: روان آب‌های سطحی همان آب‌های ناشی از بارش باران و آلوده هستند، آلودگی که ناشی از فعالیت صنایع و تخلیه فاضلاب در برخی مناطق است و منجر به آلودگی میکروبی و فلزات سنگین می‌شود.


بیشتر بخوانید: توسعه شبکه جمع آوری آب های سطحی در منطقه5


وی افزود: سرازیر شدن روان‌ آب‌ها به اراضی کشاورزی موجب آلودگی زیست محیطی و بهداشتی محصولات کشاورزی می‌شود و ممکن است شهروندان با استفاده از این محصولات، دچار انواع بیماری‌ها شوند.

مریدی گفت: بر اساس گزارش‌ها حدود 400 میلیون مترمکعب از روان آب‌های شهر تهران با فاضلاب ترکیب می‌شود و 250 میلیون مترمکعب از آن‌ها نیز در اراضی کشاورزی مصرف می‌شود.

وی ادامه داد: با مدیریت و جمع آوری صحیح روان آب‌ها می‌توانیم از این آب‌ها برای مصارف کشاورزی، آبیاری باغات و صنایع استفاده کنیم که این اقدام موجب کاهش مصرف آب شهری در بخش‌ها می‌شود.

مدیرکل دفترآب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه تاکنون مدیریت جمع آوری آب‌های روان به صورت جدی انجام نشده بود، گفت: آبخیزداری یکی از موضوعات مهمی است که در حال پیگیری آن هستیم، چراکه باعث کاهش تبخیر آب، نفوذ بیشتر آب به داخل زمین، تقویت آب خوان‌ها و رودخانه‌ها و جلوگیری از ایجاد رسوبات در سدها می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: محیط زیست ، کمبود آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار