نخست‌وزیر ارمنستان: روابط تهران و ایروان در بالاترین سطح قرار دارد

نخست‌وزیر موقت ارمنستان می‌گوید روابط تهران و ایروان در بالاترین سطح قرار دارد و دولتش تمام اقدامات لازم را برای حفظ این رابطه انجام می‌دهد.

نخست‌وزیر ارمنستان: روابط تهران و ایروان در بالاترین سطح خود قرار داردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اَرمنیا نیوز، «نیکول پاشینیان»، نخست وزیر موقت ارمنستان، تأکید کرد روابط بین ارمنستان و ایران همیشه در بالاترین سطح بوده و لازم است تمام اقدامات برای حفظ این رابطه به کار گرفته شود.

نیکول پاشینیان این اظهارات را روز شنبه در جریان یک گردهمایی انتخاباتی در شهرک کاپان در جنوب‌غربی ارمنستان بیان کرد.

وی در ادامه افزود: «هیچ مشکلی بین روابط تهران و ایروان وجود ندارد. البته روشن است نیروهایی می‌خواهند مشکلاتی را ایجاد کنند. من با امیدواری و اعتمادبه‌نفس اعلام می‌کنم که دولتهای ارمنستان و ایران برای تضمین توسعه عادی روابط بین دو کشور، تمام اقدامات ممکن را انجام خواهند داد. در واقع این موضوع در اولویت دولت ما قرار دارد و ما برای رسیدن به این هدف تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم».

نخست‌وزیر موقت ارمنستان همچنین اظهار کرد: «ما می‌دانیم شرایط بین‌المللی پیرامون ایران بسیار متشنج است و مطمئنیم هر موضوع بین‌المللی باید از طریق گفتگو و بدون اِعمال زور یا تهدید به کاربرد زور و اجبار حل‌وفصل شود. امیدواریم تحولات آتی در این مسیر طی شود».

پاشینیان با بیان اینکه با حمایت شرکای بین‌المللی اقداماتی در زمنیه توسعه روابط ایران و ارمنستان در حال انجام است، افزود: «به‌زودی با سرمایه اتحادیه اروپا پاسگاه مرزی با ایران بازسازی خواهد شد. ما تصمیم داریم یک پاسگاه مرزی جدید بسازیم».

نخست‌وزیر موقت ارمنستان به مشکلات رانندگان ایرانی و ارمنستانی در دو کشور نیز اشاره و تأکید کرد دولتهای دو کشور در فضای دوستانه و برادرانه این مشکلات را رفع خواهند کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، اتحادیه اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار