نوری المالکی: طرح محور سعودی-آمریکایی برای تشکیل ناتوی عربی علیه ایران محکوم به شکست است

نخست وزیر پیشین عراق اظهار کرد محور سعودی-آمریکایی با طرح تشکیل نیروی ناتوی عربی تلاش می‌کند در مقابل ایران بایستد، اما موفق نخواهد شد.

نوری المالکی: طرح محور سعودی-آمریکایی برای تشکیل ناتوی عربی علیه ایران محکوم به شکست استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نوری المالکی، نخست وزیر پیشین عراق، تأکید کرد: طرح ناتوی عربی محکوم به شکست است.

نخست وزیر پیشین عراق در گفتگو با برنامه بدون مرز صدا و سیمای جمهوی اسلامی ایران، اظهار کرد محور سعودی آمریکایی با طرح تشکیل نیروی ناتوی عربی تلاش می کند در مقابل ایران بایستد، اما موفق نخواهد شد.

نخست وزیر پیشین عراق با اشاره به اینکه ظرفیت ایجاد چنین نیروی نظامی در میان کشورهای عربی وجود ندارد گفت: هدف از ایجاد چنین نیروی نظامی محاصره و مهار ایران است و آنها بارها از عراق نیز برای مشارکت در ناتوی عربی دعوت کرده اند که ما آن را نپذیرفته ایم؛ زیرا ما از اهداف آمریکا

المالکی تاکید کرد: سعودی ها با حمایت از داعش و گروههای افراطی جنگ و ویرانی را به عراق تحمیل کردند که حاصل آن هزاران کشته و مجروح و ویرانی شهرهای عراق بود و حالا آمریکا از ما می خواهد عضو ائتلافی شویم که رهبری آن با سعودی هاست و هدفش قرار دادن ما در مقابل کشوری دوست و همسایه است.

نخست‌‌وزیر پیشین عراق  همچنین درخصوص تحریمهای آمریکا علیه ایران گفت: تحریم ایران از جانب آمریکا اقدامی غیر اخلاقی و برخلاف مقررات بین المللی است، آمریکا باید بداند ایران شرایطی بسیار متفاوت از عراق و سوریه دارد و تحریم ها نمی تواند این کشور را به زانو درآورد و از همه مهمتر اینکه این تحریمهای یکجانبه برای جامعه بین المللی هم قابل قبول نیست و وجاهت قانونی ندارد و کشورها نباید از آن تبعیت کنند.

المالکی با اشاره به انتخابات مجلس عراق و روند تشکیل دولت جدید، ابراز امیدواری کرد که مجلس هر چه زودتر برای وزرای معرفی شده به مجلس تعیین تکلیف کند.

نخست‌وزیر پیشین عراق همچنین بازسازی این کشور، مبارزه با فقر، تقویت وحدت ملی و مبارزه با فساد اداری در عراق را از اولویتهای مجلس و دولت آینده این کشور خواند و ابراز امیدواری کرد دولت و مجلس آینده بتوانند بر مشکلات موجود فائق آیند.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، آمریکا ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار