مکرون: روزآمد کردن سازمان تجارت جهانی ضروری است/درگیری‌های پاریس قابل قبول نیست

مکرون در نشستی مطبوعاتی در پایتخت آرژانتین، اظهاراتی درباره به‌روزرسانی سازمان تجارت جهانی و تظاهرات خشونت‌آمیز فرانسه بیان کرد.

مکرون: به‌روزرسانی سازمان تجارت جهانی ضروری است/درگیری‌های پاریس قابل قبول نیستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، طی یک نشست مطبوعاتی در بوئنوس آیرس، پایتخت آرژانتین، گفت روزآمد کردن سازمان تجارت جهانی یک ضرورت قطعی است.

مکرون که این اظهارات را پس از پایان نشست گروه 20 بیان می‌کرد، همچنین با اشاره به تظاهرات خشونت‌آمیز در فرانسه گفت: درگیری‌ها و خشونت‌های پاریس غیر قابل قبول است. او افزود: آنچه امروز در فرانسه اتفاق می‌افتد به خواسته‌های مشروع ربطی ندارد.

رئیس‌جمهور فرانسه همچنین گفت با «اخلاگران امنیت» این کشور برخورد خواهد شد.

تظاهرات «جلیقه زردها» در فرانسه علیه سیاست‌های اقتصادی مکرون روز شنبه نیز ادامه پیدا کرد. پلیس ضد شورش فرانسه با پرتاب گاز اشک‌آور، نارنجک‌های بی‌حس‌کننده و توپ‌های پرفشار آب به سمت معترضان که سعی داشتند وارد بلوار شانزلیزه و مسیر منتهی به کاخ الیزه شوند، آنها را متفرق کرد و کنترل بلوار شانزلیزه را به دست گرفت.


بیشتر بخوانید: پاریس به منطقه جنگی تبدیل شد/ بازداشت بیش از ۱۰۰ نفر در درگیری پلیس با معترضان+ فیلم و تصاویر


طبق آخرین گزارش‌ها، در درگیری امروز پلیس با معترضان شمار بازداشت‌شدگان به 122 نفر رسید و عده دیگری نیز زخمی شدند. خبرنگار شبکه راشاتودی روسیه هم با انتشار تصویری از صورت خود، از مجروح شدنش توسط پلیس فرانسه خبر داد.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی به نقل از وزارت کشور فرانسه نوشت در تظاهرات امروز، 75 هزار نفر شرکت کرده بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار